Za pravilno delovanje in preprostejšo uporabo te strani uporabljamo piškotke.
Sprejmi in nadaljuj

VW T1 ("Bulli") Tovarniška oznaka: Tip 2 Transporter 1

Zaradi hitro rastočih transportnih potreb mlade Zvezne republike Nemčije se razvoj in proizvodnja še ene zvrsti vozil zdita obetavna in donosna. Tega se loti nizozemski uvoznik Volkswagna Ben Pon: že njegove prve skice iz leta 1947 presenetljivo natančno prikazujejo poznejšo podobo vozila (razporeditev prostorov, pogonski koncept). Sledita pripravljalna in testna faza, ki potekata hitro. Zaradi stabilnosti in vzdržljivosti se poslovijo od nekaterih idej o uporabi enakih delov. Jasno npr. postane, da je želeno nosilnost mogoče realizirati le s posebej zasnovano šasijo. Jeseni 1949 nastanejo prvi testni modeli z najvišjo hitrostjo skoraj 85 km/h in nosilnostjo 750 kg. Okna so zaradi nižjih stroškov in enostavnejše proizvodnje ravna, vetrobransko steklo pa je predeljeno po vzoru tedanjega časa.

Predsednik uprave družbe Volkswagen Heinrich Nordhoff določi, da mora masa praznega vozila znašati 850 kg. Ko je ta vrednost prekoračena, na konstrukcijskem oddelku enostavno črtajo odbijač in zadnje steklo - tako masa ponovno ustreza zastavljeni vrednosti. Spomladi 1950 se že začne proizvodnja v Wolfsburgu. Proizvajajo izvedbe furgon, kombi, minibus in kesonar (od leta 1951). Seveda ne manjkajo niti posebne različice, kot je mobilni kiosk s stranskim pokrovom ali modeli za potrebe uradnih služb (npr. prevoz bolnikov, policija). Poleg tega je T1 osnova za prve bivalnike. Od leta 1951 do 1967 proizvajajo posebno izvedbo vozila, ki ga pozneje poimenujejo Samba, s sedmimi oz. devetimi sedeži in 23 okni - danes najbolj iskani model serije.

Modelske izvedbe/obdobje proizvodnje: Motor: Vgradni položaj motorja: Pogon: Medosna razdalja (mm): Dolžina/širina/višina (mm):
T1 1.1: 1950 – 1954
T1 1.2: 1954 – 1965
T1 1.5: 1963 – 1967
štirivaljni bokser motor, zračno hlajen zadaj, vzdolžno zadaj 2.400 4.150/1.660/1.940

Motor:

T1 1.1: 1950 – 1954
T1 1.2: 1954 – 1965
T1 1.5: 1963 – 1967
štirivaljni bokser motor, zračno hlajen

Vgradni položaj motorja:

T1 1.1: 1950 – 1954
T1 1.2: 1954 – 1965
T1 1.5: 1963 – 1967
zadaj, vzdolžno

Pogon:

T1 1.1: 1950 – 1954
T1 1.2: 1954 – 1965
T1 1.5: 1963 – 1967
zadaj

Medosna razdalja (mm):

T1 1.1: 1950 – 1954
T1 1.2: 1954 – 1965
T1 1.5: 1963 – 1967
2.400

Dolžina/širina/višina (mm):

T1 1.1: 1950 – 1954
T1 1.2: 1954 – 1965
T1 1.5: 1963 – 1967
4.150/1.660/1.940

Verzije motorjev

Tip: Gibna prostornina (cm3): Moč (kW/KM – pri min-1): Najv. navor (Nm – pri min-1):
1.1 (1950–1954) 1.131 18 / 25 / 3.300 68 / 2.000

Gibna prostornina (cm3):

1.1 (1950–1954) 1.131

Moč (kW/KM – pri min-1):

1.1 (1950–1954) 18 / 25 / 3.300

Najv. navor (Nm – pri min-1):

1.1 (1950–1954) 68 / 2.000
Tip: Gibna prostornina (cm3): Moč (kW/KM – pri min-1): Najv. navor (Nm – pri min-1):
1.2 (1954 – 1965) 1.191 22 / 30 / 3.400
25 / 34 / 3.600 (od 1960)
76 / 2.000
82 / 2.000 (od 1960)

Gibna prostornina (cm3):

1.2 (1954 – 1965) 1.191

Moč (kW/KM – pri min-1):

1.2 (1954 – 1965) 22 / 30 / 3.400
25 / 34 / 3.600 (od 1960)

Najv. navor (Nm – pri min-1):

1.2 (1954 – 1965) 76 / 2.000
82 / 2.000 (od 1960)
Tip: Gibna prostornina (cm3): Moč (kW/KM – pri min-1): Najv. navor (Nm – pri min-1):
1.5 (1963 – 1967) 1.493 31 / 42 / 3.800
32 / 44 / 4.000 (od 1965)
95 / 2.200
100 / 2.000 (od 1965)

Gibna prostornina (cm3):

1.5 (1963 – 1967) 1.493

Moč (kW/KM – pri min-1):

1.5 (1963 – 1967) 31 / 42 / 3.800
32 / 44 / 4.000 (od 1965)

Najv. navor (Nm – pri min-1):

1.5 (1963 – 1967) 95 / 2.200
100 / 2.000 (od 1965)

Odličnost šeste generacije.

 

Bodisi Transporter za velike in težke naloge, Caravelle za najvišje zahteve na področju profesionalnega prevoza oseb, Multivan z veliko prostornostjo in prilagodljivo izrabo prostora ali California kot avtodom: T6 se ponaša z raznolikostjo in se optimalno prilagaja najrazličnejšim zahtevam, s katerimi se srečujete v službi ali v prostem času.