Opis motorja s prostornino 1.192 m³:

Na splošno:

Motor Volkswagnovega modela T1 je zračno hlajeni 4-valjni 4-taktni motor z uplinjačem in s po dvema nasprotno ležečima valjema - princip bokser motorja - ter ventili v glavi motorja. Motor je s štirimi vijaki pritrjen na menjalnik, ki je uležajen s tremi gumijasti nosilci.

Blok motorja

Dvodelni blok motorja je narejen iz aluminija s postopkom tlačnega litja. Obe polovici sta obdelani skupaj in ju je zato mogoče zamenjati le hkrati.

Ročična gred

Vsa štiri ležajna mesta ročične gredi so kaljena. Ležaji 1, 2 in 3 so ločeni in narejeni iz jekla, svinca in brona. Ležaj 4 je ležajna puša iz aluminija. Aksialne potisne sile ročične gredi opravlja ležaj 2. Vztrajnik z zobatim vencem za zaganjalnik je pritrjen z votlim vijakom, poleg tega pa štirje centrirani sorniki na ročični gredi preprečujejo, da bi se vztrajnik zasukal. Krmilni zobnik in pogon razdelilnika vžiga sta fiksirana z zagozdama. Šestkotni vijak skrbi za to, da jermenica ostane na svojem mestu. Za zatesnitev ročične gredi skrbi tesnilni obroček ob straneh sklopke, na jermenici pa deflektor olja.

Ojnice

Štiri ojnice so na ročični gredi uležajene z ležaji iz svinca in brona, ki jih je mogoče zamenjati, ter imajo bronaste puše za batne sornike.

Bati

Aluminijasti bati z jeklenimi vložki imajo po tri batne obročke, spodnji je zasnovan kot oljni posnemalni obroček. Batni sorniki so v glavi ojnice plavajoče uležajeni, v batih jih ob strani varujejo varnostni obročki.

Valji

Štirje valji iz posebne litine za valje so enaki in jih je posamično mogoče zamenjati skupaj s pripadajočimi bati. Za izmenjavo toplote skrbijo ulita hladilna rebra, ki dovajajo hladilni zrak.

Glava motorja

Po dva valja imata skupno glavo motorja, ki je snemljiva in ima poudarjeno rebrasto strukturo. Glava motorja je narejena iz litega aluminija in ima vtisnjene vložke sedežev ventilov in vodila ventilov. Ventili so vgrajeni v glavi motorja. Naležne površine med valjem in glavo motorja niso zatesnjene. Tesnilni obroči iz bakra in azbesta, ki se nahajajo zunaj poleg naležne površine med valjem in glavo motorja, dodatno varujejo pred eventualnim uhajanjem izpušnih plinov.

Krmiljenje

Odmikalna gred je v bloku motorja uležajena s tremi ležaji brez posebnih ležajnih puš. Ročično gred poganjajo poševno ozobljeni čelni zobniki. Zobnik odmikalne gredi je narejen iz aluminija. Ventile krmilijo odmikalniki prek dročnikov, pritisnih drogov in nihajnih ročic. Vsak odmikalnik pri tem izmenično upravlja po en ventil med nasproti si ležečima valjema. Izpušni ventili so ojačani z izredno kakovostnim krom-nikljevim jeklom.

Hlajenje

Za zračno hlajenje motorja skrbi centrifugalni ventilator. Kolo ventilatorja je nameščeno na daljši gredi dinama. Poganja ga nastavljiv klinasti jermen ročične gredi z dvakratnim številom vrtljajev motorja. Ventilator skozi odprtino v ohišju ventilatorja vsesa zrak in ga potisne čez rebrasto strukturo valjev in glav motorja. Zrak pri tem potuje čez pločevinaste usmerjevalne elemente, ki se deloma nahajajo v ohišju ventilatorja, deloma pa obdajajo valje. Termostatsko uravnavan dušilni obroč na odprtini za zrak ventilatorja skrbi za to, da se delovna temperatura hitro doseže in da ostane enaka.

Blok motorja

Mazanje je realizirano prek tlačnega obvoda s posebnim hlajenjem olja.

Zobniška oljna črpalka se nahaja na pogonski strani odmikalne gredi, pri čemer jo slednja tudi poganja. Črpalka olje z najnižje točke bloka motorja prek oljnega hladilnika prečrpava v oljne kanale. Del olja je prek ležajev ročične gredi potisnjen v ročično gred z izvrtinami in olji ojnični ležaj. Nekaj olja skrbi za naoljenost ležaja odmikalne gredi, medtem ko preostanek skozi votle odbijače steče do nihajnih ročic in olji ležaje ter steble ventilov. Za mazanje sten valjev, batov in batnih sornikov se uporablja mazalno olje. Olje z mazalnih mest steče nazaj v blok motorja, kjer sito na najnižjem delu bloka zadrži umazanijo, preden olje ponovno steče v krogotok.

Oljni hladilnik je nameščen na bloku motorja, ohlaja pa ga zrak, ki ga vsesava ventilator. Hladilnik je v oljne vode vgrajen tako, da mora olje, ki ga potiska črpalka, steči skozi njega, preden pride do posameznih mazalnih mest. Temperatura se v oljnem hladilniku zniža za približno 20° C. Zaradi hlajenja olje tudi v zelo toplem vremenu in pri trajni obremenitvi motorja v celoti obdrži svoje mazalne lastnosti.

Če je olje mrzlo in zato gosto tekoče, nadtlačni ventil poskrbi za to, da olje steče neposredno v oljne kanale, pri čemer del olja obide oljni hladilnik.

V tlačni vod je med oljno črpalko in oljnim hladilnikom vgrajeno samodejno stikalo za kontrolno lučko oljnega tlaka, ki pri tlaku od 0,4 do 0,6 atm odpre električni kontakt in tako prekine dotok električne energije za kontrolno lučko.

Pri vklopu kontakta in pri nizkem oljnem tlaku se lučka prižge.

Prikazana vozila lahko v posameznih detajlih odstopajo od trenutne ponudbe za slovenski trg. Na slikah so prikazani nekateri elementi dodatne opreme, ki so na voljo za doplačilo. Vse cene so neobvezujoče priporočene cene, vključno z DDV in davkom na motorna vozila. Ogljikov dioksid (CO2) je najpomembnejši toplogredni plin, ki povzroča globalno segrevanje. Emisije onesnaževal zunanjega zraka iz prometa pomembno prispevajo k poslabšanju kakovosti zunanjega zraka. Prispevajo zlasti k čezmerno povišanim koncentracijam prizemnega ozona, delcev PM10 in PM2,5 ter dušikovih oksidov. Podrobne okoljske informacije o novih osebnih avtomobilih najdete v priročniku o varčni porabi goriva, emisijah CO2 in emisijah onesnaževal zunanjega zraka, ki ga lahko brezplačno pridobite na prodajnem mestu in na spletni strani www.vw-gospodarska.si

Zapri
Za najboljšo izkušnjo uporabniške strani
Ta stran uporablja piškotke za najboljšo uporabniško izkušnjo. Z nadaljnjo uporabo naše strani sprejemate uporabo naših piškotkov (nujno potrebni piškotki). Piškotki, za katere potrebujemo soglasje (analitični in funkcionalni piškotki ter piškotki za personalizirane vsebine) bodo nameščeni šele po njihovi aktivaciji. Če se strinjate z uporabo piškotkov, bodo naši partnerji (ponudniki piškotkov in izvajalci storitev na področju informatike) obdelovali identifikacijske podatke. Za to spletno stran in piškotke je odgovorna družba Porsche Slovenija d.o.o.. Nadaljnje informacije o uporabljenih piškotkih in njihovi deaktivaciji najdete v naših
Aktiviraj vse piškotke
Zapri meni

Restavriranje Volkswagnovega kombija T1. Bulli – preporod.

 
Ups!
Zdi se, da vaš brskalnik ni posodobljen. Mogoče naša spletna stran ne deluje optimalno. Večina brskalnikov (ne pa MS Internet Explorer 11 in starejši) še vedno deluje dobro.

Priporočamo vam, da posodobite svoj spletni brskalnik!
Najnovejša različica lahko zagotovi dobro izkušnjo kjer koli v internetu.

Hvala za obisk in se zabavajte,
Vaša ekipa Volkswagen