Meni
Zapri meni
Zapri

Avtonomna vožnja – prihodnost mobilnosti

Sopotništvo s samovozečimi vozili: skupaj za boljšo mobilnost v mestih

Koncern Volkswagen želi sooblikovati mobilnost prihodnosti. Prepričani smo, da samovozeča vozila lahko izboljšajo izkušnjo vožnje za vse ljudi ter prispevajo v večji varnosti v prometu in varčni rabi virov. Koncern Volkswagen se iz proizvajalca klasičnih vozil vse bolj razvija v ponudnika celovite mobilnosti. V nemških mestih Hamburg in Hannover že danes ponujamo storitev MOIA, souporabo avtomobilov po načelu 'mobilnost kot storitev'. Do sredine tega desetletja želimo na ceste pripeljati prva vozila brez voznika. Varnost ima pri tem najvišjo prioriteto in je nad vsem.

Ko bodo naša vozila lahko vozila samostojno, bodo na voljo številne možnosti sopotništva. Ampak kaj to pravzaprav je? Sopotništvo je dinamičen koncept mobilnosti, ki temelji na povpraševanju in pri katerem si več potnikov deli vozilo za prevoz na isti ali podobni relaciji. V primerjavi s storitvami, ki temeljijo na voznikih, nam avtonomna vožnja omogoča hitro in učinkovito širitev ponudbe, s katero bomo lahko zadovoljili večji krog uporabnikov, ki nenehno raste. In tu vstopi naš ID. Buzz, vozilo idealne velikosti za tovrstne storitve. Navsezadnje je dovolj prostoren, da lahko udobno in učinkovito prevaža ne le potnike, temveč tudi pakete, na primer za pametne transportne rešitve ('prevoz kot storitev').

Prednosti za mobilnost v mestih

Manj prometa in manj emisij za boljšo kakovost življenja: trdno smo prepričani, da uporaba samovozečih vozil za sopotništvo prinaša velike družbene koristi. Mesta po vsem svetu si želijo učinkovitejšega in podnebju prijaznejšega prometa, zato menimo, da bodo na tem področju lahko imele ključno vlogo rešitve za sopotništvo. Storitev MOIA kot pionir na tem področju že pomembno prispeva in dokazuje, kako je mogoče s sistemom sopotništva optimizirati promet v mestih.

Naš cilj je s samovozečimi vozili za sopotništvo ne le izboljšati mobilnost v mestih in zmanjšati količino prometa v mestnih središčih, temveč tudi izboljšati varnost na cestah in kakovost življenja v mestih. Poleg tega takšne storitve ljudem, ki so bili prej odvisni od drugih prevoznih sredstev, omogočajo bolj neodvisno in prilagodljivo organizacijo mobilnosti. S tem lahko samovozeča vozila za sopotništvo prispevajo tudi k bolj vključujoči družbi.

Naš pristop v vlogi ponudnika samovozečih vozil

V koncernu Volkswagen se sistematično posvečamo inovacijam in aktivno sooblikujemo prihodnost tehnologije samovozečih vozil. Naš cilj je izkoristiti prednosti avtonomne vožnje in hkrati zagotoviti visoke standarde varnosti. V nadaljevanju si oglejte, kako si kot ponudnik samovozečih vozil prizadevamo za uspešno uresničevanje te tehnologije prihodnosti.

1

Uporaba preizkušene serijske tehnologije


Za potrebe avtonomne vožnje stavimo na tehnologijo modela ID. Buzz iz družine vozil ID., ki so med najbolj priljubljenimi električnimi avtomobili v Evropi. Ta preizkušena serijska tehnologija predstavlja stabilno osnovo za zanesljivo delovanje in omogoča enostavno vzdrževanje našega voznega parka, ki bo stalno v uporabi.

2

Partnerstvo za maksimalni potencial

 

Da bi še bolje izkoristili potencial avtonomne vožnje, sodelujemo z razvojnim partnerjem, ki ponuja zelo razširljiv tehnološki pristop, ki že danes dosega impresivne vozne zmogljivosti.

3

MOIA kot odlična podlaga za testiranje


MOIA, hčerinsko podjetje koncerna Volkswagen, v Hamburgu in Hannovru že od leta 2019 ponuja storitev sopotništva, ki se je uveljavila kot zanesljiva in inovativna storitev mobilnosti. Storitve MOIA je koristilo že več kot 7,5 milijona uporabnikov. S to zgodnjo naložbo v sistem sopotništva z voznikom si je koncern Volkswagen ustvaril odlično izhodišče za nadaljnji razvoj tovrstnih storitev mobilnosti, hkrati pa je zanje vzpostavil optimalno testno podlago. Ponudba storitev MOIA je že danes zelo priljubljena, o čemer pričajo odlične ocene aplikacije.

Spoznanja za prihodnost: testne vožnje v realnih pogojih

Na testni stezi ali v najrazličnejših prometnih situacijah: že več kot tri leta  intenzivno preizkušamo naše samovozeče prototipe modela ID. Buzz. To pa še ni vse: letos smo aktivno prisotni tudi na naših prihodnjih področjih delovanja v segmentu uporabe gospodarskih vozil. Prvič vabimo predstavnike medijev in odločevalce, da iz prve roke spoznajo inovativno tehnologijo avtonomne vožnje. V prihodnjem letu pa se bomo pri svojem delu osredotočili predvsem na prevoze testnih uporabnikov. Ti bodo lahko potem svoje vožnje - tako kot že danes s storitvijo MOIA - enostavno rezervirali prek aplikacije.

Varnost

Avtomatizirana vozila lahko prispevajo k večji varnosti v cestnem prometu, na primer z zagotavljanjem visoke stopnje pozornosti, zanesljivosti in upoštevanja prometnih predpisov. Pred tem pa bo obvezno treba izvajati obsežna testiranja, da se preveri, ali so te konstrukcijsko pogojene lastnosti, ki izboljšujejo varnost v prometu, stalno prisotne. Zato se zmogljivosti avtomatiziranih vozil preizkušajo v realnih prometnih situacijah. Razvojni inženirji lahko potem natančno opazujejo, kako se vozila odzivajo na različne izzive - bodisi pešce, kolesarje ali druga vozila. Zaenkrat so v vozilih vedno prisotni varnostni vozniki, ki spremljajo preizkuse funkcij avtomatizirane vožnje. V ta namen je bilo izdano testno dovoljenje. Poleg tega se izvajajo tudi najrazličnejše testne simulacije. V cestnem prometu ali simulatorju: s temi obsežnimi testiranji lahko prepoznamo in zmanjšamo morebitna varnostna tveganja.

Sistemska zmogljivost

Intenzivna testiranja v realnih pogojih omogočajo ocenjevanje zmogljivosti avtomatiziranih vozil v različnih situacijah. Le tako je mogoče zanesljivo preveriti in v celoti oceniti, da sistemi delujejo skladno z načrti - ne glede na to, ali gre za težke vremenske razmere ali zapletene prometne scenarije. Z vsako testno vožnjo v realnem svetu pridobimo neprecenljive podatke, s katerimi lahko ocenimo učinkovitost tehnologije in prepoznamo možnosti za izboljšave. 

Uporabniška izkušnja in sprejemljivost

Na cesti se vse izve: razvoj avtomatiziranih vozil je povezan tudi s potrebami in željami ljudi, ki jih uporabljajo in so v stiku z njimi. Zato so vožnje v realnih pogojih izrednega pomena za poglobljeno razumevanje potreb uporabnikov in drugih udeležencev v prometu ter s tem za doseganje široke sprejemljivosti avtomatiziranih vozil. Naša obsežna testiranja omogočajo razvojnim inženirjem, da pridobijo dragocene povratne informacije testnih voznikov, potnikov in drugih udeležencev v prometu. Te informacije so zelo pomembne za prepoznavanje področij, na katerih lahko še izboljšamo udobje, prijaznost do uporabnika in sprejemljivost avtomatiziranih vozil v javnosti.

Testiranja in njihovi rezultati so več kot le številke in podatki: so ključni dejavnik uspeha pri razvoju avtomatiziranih vozil - še posebej to velja za vožnje v realnih pogojih. To pa zato, ker nam dajejo edinstven vpogled v varnost, zmogljivosti in sprejemljivost avtonomne vožnje. Ta spoznanja nam omogoča sprejemanje premišljenih odločitev s ciljem nenehnega izboljševanja tehnologije in oblikovanja prihodnosti mobilnosti.

Realnost je končno merilo pri razvoju avtomatiziranih vozil 

Testiramo potnike in tehnologijo

Tehnologija mora delovati pod varnimi pogoji na načrtovanem območju uporabe. To nam omogoča, da pridobimo dragocene izkušnje z avtomatiziranimi vozili na javnih cestah ter da jih zanesljivo in varno pripravimo na specifične zahteve javnega prevoza.

Naša strategija je, da se bodo testna avtomatizirana vozila uporabljala z varnostnimi vozniki, vse dokler ne bosta dokazani varnost in zanesljivost avtonomne vožnje. Varnostni vozniki so ves čas v celoti odgovorni za vozilo. Vozilo je zasnovano tako, da ga varnostni vozniki lahko ves čas obvladujejo. Vse varnostne voznike skrbno usposabljamo, izobražujemo in testiramo. Poleg tega uporabljeno tehnologijo pred uporabo analiziramo in preverimo ter s tem zagotovimo, da je brez napak in uporabna za varnostne voznike, da bi preprečili morebitna tveganja.

Zaščita vaših podatkov: video snemanje med testnimi vožnjami

Testna vozila so opremljena s kamerami, kar omogoča (nadaljnji) razvoj, testiranje in varovanje storitev avtonomne mobilnosti, avtomobilskih sistemov in drugih storitev. Med delovanjem se med drugim snemajo videoposnetki drugih udeležencev v prometu, kot so vozila in ljudje, registrske tablice in napisi na vozilih, trgovinah ali prometnih znakih ter druge informacije v neposredni bližini testnih vozil. Več informacij o snemanju videopodatkov v okviru testnih voženj najdete na naši strani o varstvu podatkov.

O snemanju videopodatkov v okviru testnih voženj

Oh-oh!
Zdi se, da vaš brskalnik ni posodobljen. Mogoče naša spletna stran ne deluje optimalno. Večina brskalnikov (ne pa MS Internet Explorer 11 in starejši) še vedno deluje dobro.

Priporočamo vam, da posodobite svoj spletni brskalnik!
Najnovejša različica lahko zagotovi dobro izkušnjo kjer koli v internetu.

Hvala za obisk in se zabavajte,
Vaša ekipa Volkswagen