Meni
Iskanje
VW ID. Buzz steht an einem Bergbach mit geöffneter Heckklappe, zwei Wanderer laden Rucksäcke ein
VW ID. Buzz steht an einem Bergbach mit geöffneter Heckklappe, zwei Wanderer laden Rucksäcke ein

Naš pristop: celovito trajnosten

Čisto in učinkovito: za trajnostno mobilnost

Podnebne spremembe so eden največjih izzivov današnjega časa, zato prevzemamo odgovornost in iščemo celovite trajnostne rešitve za ljudi in okolje.

Upravljanje trajnostnega razvoja pomeni veliko več kot le podnebno ozaveščeno električno mobilnost. Zato smo si vzdolž celotne vrednostne verige zastavili ambiciozne cilje in vlagamo v celosten pristop. To vključuje učinkovito in preudarno ravnanje z viri, prehod na podnebno nevtralne procese v celotnem podjetju, uporabo zelene elektrike in recikliranih materialov, pametne produkte za mesta in podeželje, trajnostne mobilnostne rešitve za zasebne in poslovne stranke ter odgovornost do naših zaposlenih in družbe.

Popolnoma v skladu s svojo dolgoletno tradicijo, da v zvezi s prometom in prevozom vedno razmišljamo korak naprej, intenzivno razvijamo nadaljnje rešitve za preprost in varen prehod na e-mobilnost. Naš cilj je, da strankam olajšamo njihovo vsakdanje življenje. Pri tem ni pomembno, da je mobilnost samo elektrificirana, ampak mora biti tudi čistejša in učinkovitejša – in sicer na trajnosten način. Kot koncern Volkswagen prevzemamo odgovornost in prispevamo svoj delež za prihodnje generacije. Zato bomo med drugim poskrbeli, da bo vedno bolj obsežni promet blaga in storitev postal bolj učinkovit in prijazen do okolja, poleg tega ga bomo elektrificirali, kjer je le možno.

Trajnostna naravnanost: od pridobivanja virov do recikliranja

Na poti do manjšega ogljičnega odtisa je pomemben vsak korak. Zato smo vse procese prilagodili tako, da v največji možni meri dosegajo nevtralno ogljično bilanco – od pridobivanja surovin do dobave vozil. S kodeksom poslovne etike poleg tega svoje dobavitelje pogodbeno zavezujemo k upoštevanju visokih okoljskih in socialnih standardov. To vključuje tudi postopen prehod proizvodnih procesov na obnovljive vire energije. Da boste podnebno ozaveščeno delovali tudi na drugih področjih – ne le pri vožnji z našimi e-modeli – vam ponujamo tudi različne trajnostne storitve. Za preprosto polnjenje na domu je opcijsko na voljo ID. Charger1 – pametna, zmogljiva stenska polnilna postaja. Njena modela Connect in Pro omogočata dostop do interneta in ju je prek aplikacije mogoče upravljati na daljavo. Poleg tega z udeležbo pri omrežju hitrega polnjenja IONITY spodbujamo širitev polnilne infrastrukture. S tem pomagamo narediti prehod na e-mobilnost privlačnejši in z obsežnimi storitvami iz koncerna Volkswagen lahko našim strankam udobno ponudimo skoraj vse na enem mestu.

Navsezadnje tudi naknadni procesi prispevajo k večji trajnosti sistema. Sem sodi uporaba v skladu s konceptom drugega življenja, pri kateri baterije po njihovem življenju v vozilu uporabimo na primer kot hranilnike energije. Hkrati pa se v procesu predelave trudimo reciklirati zelo visok delež surovin. Tako lahko v našem pilotnem obratu v tovarni v Salzgittru že danes recikliramo 97 odstotkov surovin za baterije, kot so nikelj, baker in litij.

Drugo življenje za rabljene baterije

Grafik zur Wiederverwendung von Akkus

Pospeševanje, število in vrsta postopkov polnjenja (AC/DC) ali sprememba poletnega letnega časa na zimskega: baterije v električnih vozilih delujejo v ekstremnih pogojih. Ti zahtevni dejavniki vplivajo na njihovo življenjsko dobo. Sčasoma se zaradi tega neizogibno zmanjšajo doseg, pospeševanje in zmogljivost polnjenja vozila. Stare baterije pa vseeno ne pristanejo na smetišču. Prav nasprotno: bistveno lahko prispevajo k prizadevanjem, da bi naša celostna strategija postala še bolj trajnostna.

Zmogljivost baterij je namreč po uporabi v e-vozilih običajno še vedno več kot zadostna, da jih obnovimo in jim omogočimo novo delovno življenje. Prav tako je dragocene surovine v baterijah je mogoče reciklirati in jih ponovno uporabiti. Koncern Volkswagen si zato prizadeva za različne pristope za nadaljnje možnosti uporabe baterij po njihovi prvi uporabi – od uporabe v drugi življenjski dobi do obnove in recikliranja.

Pristopi za ponovno uporabo baterij

Uravnavanje prihodnjega povpraševanja že danes

Podaljšanje življenjske dobe ima v baterijski strategiji koncerna Volkswagen osrednjo vlogo, zato se uporabljajo različni pristopi za preučevanje dodatnih možnosti uporabe baterij po njihovi prvi uporabi. Ponovna uporaba izven električnih vozil in recikliranje litij-ionskih baterij sta dva ekološko smiselna pristopa. Kajti s povečevanjem števila električnih vozil se povečuje tudi globalno povpraševanje po baterijah. S tem pa tudi povpraševanje po surovinah, potrebnih za proizvodnjo baterij, kot so litij, kobalt in nikelj. To je torej zadosten razlog, da se intenzivno posvetimo ponovni uporabi in recikliranju odsluženih litij-ionskih baterij.

Možnosti uporabe baterij v njihovi drugi življenjski dobi

Baterijam podarjamo drugo življenje

Potem ko so bile baterije uporabljene v električnih vozilih, je zmogljivost hranilnikov energije še vedno več kot zadostna za druge vrste uporabe. Zato iščemo druge, manj zahtevne možnosti uporabe, pri katerih manjša kapaciteta ne predstavlja ovir. Ko litij-ionske baterije iz vozil ne zmorejo več služiti svojemu namenu, jih je mogoče uporabiti na primer za shranjevanje obnovljive energije. Lahko pa so v uporabi kot baterijski hranilnik v industriji ali kot hišna baterija za domači fotovoltaični sistem. Na ta način baterije iz električnih vozil v fazo recikliranja preidejo šele po več letih dodatne uporabe v drugi življenjski dobi.

Možnosti uporabe baterij v njihovi drugi življenjski dobi

Baterijam podarjamo drugo življenje

Potem ko so bile baterije uporabljene v električnih vozilih, je zmogljivost hranilnikov energije še vedno več kot zadostna za druge vrste uporabe. Zato iščemo druge, manj zahtevne možnosti uporabe, pri katerih manjša kapaciteta ne predstavlja ovir. Ko litij-ionske baterije iz vozil ne zmorejo več služiti svojemu namenu, jih je mogoče uporabiti na primer za shranjevanje obnovljive energije. Lahko pa so v uporabi kot baterijski hranilnik v industriji ali kot hišna baterija za domači fotovoltaični sistem. Na ta način baterije iz električnih vozil v fazo recikliranja preidejo šele po več letih dodatne uporabe v drugi življenjski dobi.

Ponovna uporaba pri Volkswagnu

Podaljšanje življenjske dobe

V celotnem koncernu Volkswagen je število projektov stacionarnih velikih hranilnikov v drugi življenjski dobi zelo visoko. V njih se rabljeni hranilniki energije uporabljajo združeni kot ena ogromna baterija – tako v Volkswagnovih tovarnah kot tudi pri partnerskih projektih z dobavitelji električne energije in z mesti. S takšnimi vrstami uporabe se njihova življenjska doba podaljša. Prvotni cilj pa je – poleg optimizacije postopka recikliranja – tudi podaljšanje življenjske dobe. Baterije najprej popravimo oz. obnovimo ali pa jih prenesemo v celovito ponovno uporabo v projektih druge življenjske dobe – šele nato baterije recikliramo.

Obnova

Tako ponovno oživijo baterije

Poleg uporabe baterij v drugi življenjski dobi, tj. njihove ponovne uporabe zunaj vozila, se Volkswagen osredotoča tudi na obnovo. Pri tem načinu uporabe se rabljene litij-ionske baterije z zamenjavo posameznih komponent pripravijo za ponovno uporabo v električnih vozilih. Alternativno je tudi tukaj po delni razgradnji baterije v module možna njihova nadaljnja uporaba v stacionarnih hranilnikih.

Recikliranje baterij

Kako varčujemo z dragocenimi surovinami

Vse baterije, uporabljene v koncernu, je po uporabi treba prej ali slej reciklirati. Volkswagen v sodelovanju z več partnerji za recikliranje na vseh trgih vzpostavlja učinkovit in varen postopek recikliranja. Pri tem hranilnike energije izgradimo, zdrobimo in predelamo. Pri tem pridobimo velike količine surovin, kot so nikelj, baker in litij, ki jih je nato mogoče na primer uporabiti pri izdelavi novih baterijskih celic. To je pomemben prispevek k trajnostni mobilni prihodnosti. Kajti učinkovito recikliranje varuje pomembne vire, ki so potrebni za proizvodnjo baterij.

Popolnoma naelektrena: litij-ionska baterija

Litij-ionsko baterijo vedno sestavljajo štiri komponente: anoda, katoda, separator in elektrolit. Pri polnjenju litijevi ioni prehajajo s katode na anodo in se tam shranijo. Električna energija iz električnega omrežja se pri tem pretvori v kemično energijo. Pri praznjenju – npr. za poganjanje elektromotorja – pa se dogaja ravno nasprotno: litijevi ioni prehajajo z anode nazaj na katodo in kemično energijo pretvarjajo v električno.

Za proizvodnjo litij-ionskih baterijskih celic potrebujemo pet glavnih surovin: za katodo je to spojina kobalta, niklja in mangana (da lahko s svojo strukturo shranjuje litijeve ione), za anodo grafit, in pa seveda še litij, ki ga vsebuje elektrolit.

1 Anoda 2 Katoda 3 Separator 4 Elektrolit 5 Polnjenje 6 Praznjenje

Pridobivanje virov, izzivi in ukrepi koncerna Volkswagen

Za proizvodnjo vozil so potrebne surovine, katerih pridobivanje praviloma predstavlja poseg v obstoječi ekosistem – in vpliva tako na ljudi kot tudi na okolje. Tega se zavedamo. Naši neposredni dobavitelji so zato pogodbeno zavezani k upoštevanju visokih okoljskih in socialnih standardov, ki so opredeljeni v kodeksu poslovanja. Slednji jih med drugim zavezuje k preprečevanju kršenja človekovih pravic v njihovih dobavnih verigah. Tukaj smo na enem mestu strnili, katere konkretne ukrepe smo uveljavili, kako postopamo pri pridobivanju virov in katere izzive moramo premagovati.

Več o pridobivanju virov

Morda vas bo zanimalo tudi:

Pridobivanje virov

Kaj počnemo za čisto e-mobilnost

Ukrepi, ki jih je sprejel Volkswagen

V tem trenutku še ne moremo 100-odstotno zagotoviti, da bodo izpolnjene naše zahteve glede okoljskih in socialnih standardov, ki presegajo naše neposredne dobavitelje rudnin. Razlog: Celostni pregled dobavne verige je zelo zapletena naloga. Trenutno Volkswagen sam ne kupuje nobenih surovin za baterije, ampak kupuje le končne baterijske celice. Zato je med baterijo, ki jo uporabljamo, in rudnikom do osem faz predelave in vmesnih dobaviteljev, zaradi česar je dobavna veriga nepregledna.

Na podlagi študije trajnostne pobude »Drive Sustainability«, katere ustanovni člani je Volkswagen, smo identificirali 16 surovin, pri katerih obstaja povečano tveganje za kršitve trajnostnih zahtev – vključno z litijem in kobaltom. Naš cilj je slediti dobavni verigi za te surovine do rudarjenja, identificirati vse dobavitelje in odkriti tveganja za trajnost. Nato sprejmemo ukrepe za zmanjšanje teh tveganj in izkoristimo svojo moč koncerna Volkswagen za uveljavljanje boljših okoljskih in socialnih standardov v celotni dobavni verigi.

Da bi bili v prihodnosti tehnično dobro pozicionirani za ta proces, preizkušamo inovativne tehnologije. V pilotnem projektu z IBM-om in drugimi partnerji v okviru omrežja Responsible Sourcing Blockchain Network (RSBN) naj bi bile poti mineralov, kot je kobalt, brezhibno in skoraj v realnem času pregledne s pomočjo verige blokov. Podatkov, vnesenih v vsakem koraku obdelave, pozneje ni mogoče spremeniti ali izbrisati. In to od rudnika do tovarne Volkswagen.

Viri in izzivi

Več kot polovica kobalta, ki se izkopava po vsem svetu, prihaja iz Demokratične republike Kongo. Večina se pridobiva v industrijskem dnevnem kopu. Toda ljudje tam tudi sami kopajo kobalt. To se izvaja v okoljskih, socialnih in varnostnih pogojih, ki so za nas nesprejemljivi.

Da bi bolje razumeli in preverili razmere na terenu, delamo na razvoju trajnostnega standarda za pridobivanje surovin v okviru projekta certificiranja surovin (CERA). Da bi dosegli še več - in predvsem preprečili delo otrok - smo dejavni v globalnem zavezništvu za baterije. Tu se srečujemo s številnimi pomembnimi deležniki v vrednostni verigi baterij. Z namenom opredelitve in uvedbe konkretnih ukrepov za izboljšanje razmer v Kongu. Litij je še ena surovina s povečanim tveganjem za trajnost. Največje rezerve se nahajajo v slanih jezerih Južne Amerike. Tu se raztopi v slanicah. Ti se črpajo na površje, litij pa se izloči z izhlapevanjem vode. Vendar pa prekomerna poraba vode negativno vpliva na ekosisteme in rabo zemljišč. Druga možnost je, da je litij na voljo tudi kot trdno vezan v mineralih, ki jih je mogoče pridobivati pri običajnem izkopu rude. Na primer, v Avstraliji, kjer se trenutno izkopava večina litija. Prav tako zahtevamo skladnost z visokimi okoljskimi in socialnimi standardi v zvezi z litijem v naših baterijah. V ta namen se soočamo s skupno odgovornostjo vseh vpletenih deležnikov, da zmanjšamo negativni vpliv na ljudi in naravo, ki ga povzroča pridobivanje litija.

Izjava družbe Volkswagen o omejitvi odgovornosti

Kombinirana poraba goriva in izpusti CO2: 13-0,0 l/100 km in 340-0 g/km, emisijska stopnja: EURO 6. Informacije o porabi in CO2 se vedno nanašajo na vrednosti, izmerjene po predpisanem postopku (Uredba (ES) št. 715/2007 v trenutno veljavni verziji) v okviru homologacije vozila na podlagi testnega postopka WLTP. Več informacij najdete na  https://www.vw-gospodarska.si/wltp ali pri pooblaščenem trgovcu. Ogljikov dioksid (CO2) je najpomembnejši toplogredni plin, ki povzroča globalno segrevanje. Emisije onesnaževal zunanjega zraka iz prometa pomembno prispevajo k poslabšanju kakovosti zunanjega zraka. Prispevajo zlasti k čezmerno povišanim koncentracijam prizemnega ozona, delcev PM10 in PM2,5 ter dušikovih oksidov. Podrobne okoljske informacije o novih osebnih avtomobilih najdete v priročniku o varčni porabi goriva, emisijah CO2 in emisijah onesnaževal zunanjega zraka, ki ga lahko brezplačno pridobite na prodajnem mestu in tukaj.

Prikazana vozila lahko v posameznih detajlih odstopajo od trenutne ponudbe za slovenski trg. Na sliki so prikazani nekateri elementi dodatne opreme, ki so na voljo za doplačilo. Za boljšo berljivost besedil smo v povezavi z osebami uporabili moško ali žensko slovnično obliko, ki pa se vedno nanaša nevtralno na oba spola. Zahvaljujemo se vam za razumevanje.