Za najboljšo izkušnjo uporabniške strani
Ta stran uporablja piškotke za najboljšo uporabniško izkušnjo. Z nadaljnjo uporabo naše strani sprejemate uporabo naših piškotkov (nujno potrebni piškotki). Piškotki, za katere potrebujemo soglasje (analitični in funkcionalni piškotki ter piškotki za personalizirane vsebine) bodo nameščeni šele po njihovi aktivaciji. Če se strinjate z uporabo piškotkov, bodo naši partnerji (ponudniki piškotkov in izvajalci storitev na področju informatike) obdelovali identifikacijske podatke. Za to spletno stran in piškotke je odgovorna družba Porsche Slovenija d.o.o.. Nadaljnje informacije o uporabljenih piškotkih in njihovi deaktivaciji najdete v naših
Aktiviraj vse piškotke
Zapri meni

Zgodovina Bullija Volkswagnov kombi – že več kot 65 let

 

Ko sanje postanejo resničnost

Original: Volkswagnov kombi − ali ljubkovalno Bulli – je že več kot 65 let idealen odgovor na najrazličnejše zahteve, s katerimi se srečujete v poklicnem in zasebnem življenju.

Doživite neverjetno zgodovino Bullija skupaj z nami - od začetkov v letu 1950, ko je na trg prišel model T1, pa vse do aktualnega modela T6.1. Naj bo dostavnik, kesonar, kombi za prevoz oseb, bivalnik ali avtodom: z novo kategorijo vozil - razred kombijev - je Volkswagnu uspelo na trgu predstaviti vozilo, ki služi različnim načinom uporabe. Tako Bulli ni prepričal le kot mobilno delovno mesto, temveč je navdušil tudi kot avtodom, s katerim lahko prepotujete svet.

Bulli je kot kultno vozilo osvojil srce mnogih generacij. Za marsikaterega voznika so se uresničile sanje, ko se je s svojim Bullijem ali posteljo na štirih kolesih lahko podal novim dogodivščinam naproti. Če je naš sopotnik Bulli, je naš cilj pot sama, kar nam prinese pravi užitek. Z vsakim prevoženim kilometrom piše zgodovino, zbira neprecenljive spomine in svoje voznike obogati z idejnimi vrednotami. Bulli je kot zvest spremljevalec vedno pomemben del življenja ljudi. Tako se ljubitelji Bullija združujejo v skupine privržencev in svoje navdušenje nad vsestranskim avtomobilom delijo z ostalimi na različnih prireditvah in srečanjih. Čeprav je Bulli skozi leta ohranil svoje bistvo, se je avtomobil skupaj s svojimi zahtevami razvijal naprej.

Tako bo tudi v prihodnosti pisal zgodovino avtomobilizma.

Modeli

T1 1950 se začne proizvodnja v Wolfsburgu

V mladi Zvezni republiki Nemčiji potreba po transportnih vozilih narašča, zato je bila razvita nova zvrst vozil. Prve skice so nastale leta 1947 in v nekaterih segmentih, kot so razporeditev prostorov ali pogonski koncept, zelo spominjajo na poznejšo podobo vozila.

T2 1967 – čas za drugo generacijo

T2a od leta 1967 predstavlja drugo generacijo Transporterja. Novi Transporter je malo večji, ima velike steklene površine in enodelno vetrobransko steklo, serijska drsna vrata ter bistveno boljše podvozje s sprednjo premo s krogličnimi zglobi in zadnjo premo s poševnimi vodili, kar se vidi po položaju koles. Zadnji kolesi v vseh voznih pogojih obdržita rahlo negativen previs.

T3 Leta 1979 Bulli zablesti z novim dizajnom

Leta 1979 predstavljena modelska generacija T3 Transporterja tip 2 ima v primerjavi z dosedanjo konstrukcijo obeh predhodnih modelov, ki je temeljila na Hrošču, nov dizajn. T3 je občutno večji (60 mm večja medosna razdalja) in širši (125 mm). Vozniška kabina in tovorni prostor nudita bistveno več prostora. Dno vozila je 10 cm nižje – tako je tudi višina tovornega prostora ustrezno nižja.

T4 Leta 1990 se predstavi popolnoma nova generacija Transporterja

Volkswagen leta 1990 lansira novo generacijo Transporterja. Popolnoma novo zasnovana Volkswagnov dostavnik in kombi z modelsko oznako T4 se ponašata s sprednjim pogonom in spredaj vgrajenimi pogonskimi agregati. Kar zadeva število nadgradenj in različic, T4 z različnimi razširitvami nadgradi modelsko paleto predhodnika.

T5 Prestižna modelska serija znamke Volkswagen od leta 2003

Znamka Volkswagen Gospodarska vozila še bolj poveča raznolikost predhodnih modelskih serij Transporterja: multitalent je prvič na voljo s tremi višinami strehe. Novi model ima večjo tovorno prostornino od predhodnika predvsem zaradi bolj pokončnih sten karoserije. Prav tako novost: izvedba opreme Shuttle. Vsestranskost dokazujejo tudi šasije z enojno ali dvojno kabino za posebne nadgradnje – za keson, hladilno komoro ali vlečno vozilo.

T6.1 2015 – odličnost šeste generacije

Transporter furgon raste skupaj s svojimi nalogami. Tovorni prostor je danes bolj kot kdajkoli sinonim za funkcionalnost in vsestranskost. Odlična kakovost izdelave je osnova za učinkovit delovni stroj, ki je dorasel svojim nalogam. Dve različni medosni razdalji in tri različne izvedbe strehe nudijo do 9,3 m³ tovornega prostora in omogočajo prevoz do 1,4 t dodatnega tovora.

Bulligrafija

1950-1979

1950

1. marca se začne proizvodnja modela Volkswagen tip 2 T1.

1955

Bulli je opremljen z boljšim sistemom prezračevanja in dobi svoj značilen strešni previs.

1958

Začetek proizvodnje Volkswagnovega kesonarja z dvojno kabino.

1960

Od 1. junija dalje ima Transporter nov tip smernikov nad sprednjimi lučmi.

1963

Dvižni pokrov Volkswagnovega kombija postane širši, zaradi česar se mora različica Samba odreči oknu v kotu.

1967

Menjava modelov, mesto Transporterja z deljenim vetrobranskim steklom prevzame kombi T2.

1972

Zaradi novega močnejšega okvirja, novih poudarjenih odbijačev in ostalih sprememb detajlov je Volkswagnov kombi varnejši.

1978

Prve preizkusne vožnje z modelom na štirikolesni pogon, predhodnikom pogona Syncro, ki je bil na voljo kasneje.

1979

Predstavijo nov kombi T3, ki je v primerjavi s predhodnikom večji in ima bolj oglato obliko.

1981- 2015

1981

Prvi dizelski motor v Volkswagnovem kombiju z močjo 50 KM.

1982

Prvi tekočinsko hlajeni bencinski motor v Volkswagnovem kombiju, odklon od zračnega hlajenja.

1985

Volskwagnov kombi je prvič opremljen s štirikolesnim pogonom Syncro.

1988

Na trgu se predstavi posebni model Magnum, izjemno dobro opremljena različica.

1990

Predstavi se model T4. Zdaj z motorjem spredaj in s sprednjim pogonom.

1996

Temeljita prenova modela T4, poleg tega je motor VR6 sedaj na voljo tudi v kombiju.

2003

T5 kot peta generacija Volkswagna tip 2 se premierno predstavi.

2009

Prenova modela T5.

2015

Volkswagen predstavi T6 − šesto generacijo svetovne uspešnice.

Bullicifre

5.580 mark

Cena modela Volkswagen tip 2 1950.

9

Največje število sedežev v Volkswagnovem kombiju.

760 kg

Nosilnost prvega Transporterja.

1956

Odprtje tovarne Volkswagnovih Transporterjev v Hannovru.

100 mark

Emisijska vrednost Volkswagnove delnice leta 1960, v letu izdaje.

L53

Številka barve za rdečo v odtenku pečatnega voska, enega najlepših barvnih odtenkov Volkswagnovega modela T1 

1.455.034

Število kombijev T1, izdelanih v Hannovru od leta 1956 do 1967.

7

Število stikal in regulatorjev na serijski armaturni plošči v kombiju T2 iz leta 1967.

25 KM

Zmogljivost prvega motorja v Volkswagnovem kombiju leta 1950.

M113

Koda za naročanje dvižnega vetrobranskega stekla ("okna Safari") za model T1.

2

Število kombijev VW, ki so jih v prvem letu (1950) izvozili v ZDA. 

112 KM

Zmogljivost najmočnejšega serijskega Volkswagnovega kombija T3 (2,1-litrski bokser motor s tekočinskim hlajenjem).

50° 30'

Kot vgradnje prvega dizelskega motorja v Volkswagnovem modelu T3.

6

Število generacij Transporterja.

241

Celotna tipska oznaka kombija Samba z devetimi sedeži.

1969

Woodstock.

235 KM

Najvišja serijska zmogljivost motorja v Volkswagnovem kombiju T5 3.2 V6 doslej.

65

Število let izdelave Volkswagnovega Transporterja − dlje od katerega koli drugega primerljivega gospodarskega vozila.

Kot vir za Bulligrafijo in Bullicifre je služila knjiga z naslovom "Bulli Love" nemške založbe Delius Klasing ( www.delius-klasing.de). Informacije se navezujejo na Nemčijo. Stanje: 2015.

© Volkswagen AG - slike modelov T1, T2, T3 in T4 je za spletno stran priskrbela družba Volkswagen AG. Prenos oz. uporaba slik ni dovoljena.