Ko sanje postanejo resničnost
Original: Volkswagnov kombi − ali ljubkovalno Bulli – je že več kot 75 let idealen odgovor na najrazličnejše zahteve, s katerimi se srečujete v poklicnem in zasebnem življenju.
Doživite neverjetno zgodovino Bullija skupaj z nami - od začetkov v letu 1950, ko je na trg prišel model T1, pa vse do aktualnega modela T7. Naj bo dostavnik, kesonar, kombi za prevoz oseb, bivalnik ali avtodom: z novo kategorijo vozil - razred kombijev - je Volkswagnu uspelo na trgu predstaviti vozilo, ki služi različnim načinom uporabe. Tako Bulli ni prepričal le kot mobilno delovno mesto, temveč je navdušil tudi kot avtodom, s katerim lahko prepotujete svet.
Bulli je kot kultno vozilo osvojil srce mnogih generacij. Za marsikaterega voznika so se uresničile sanje, ko se je s svojim Bullijem ali posteljo na štirih kolesih lahko podal novim dogodivščinam naproti. Če je naš sopotnik Bulli, je naš cilj pot sama, kar nam prinese pravi užitek. Z vsakim prevoženim kilometrom piše zgodovino, zbira neprecenljive spomine in svoje voznike obogati z idejnimi vrednotami. Bulli je kot zvest spremljevalec vedno pomemben del življenja ljudi. Tako se ljubitelji Bullija združujejo v skupine privržencev in svoje navdušenje nad vsestranskim avtomobilom delijo z ostalimi na različnih prireditvah in srečanjih. Čeprav je Bulli skozi leta ohranil svoje bistvo, se je avtomobil skupaj s svojimi zahtevami razvijal naprej.
Tako bo tudi v prihodnosti pisal zgodovino avtomobilizma.
Trenutni modeli VW Kombi
Nova California
California. Globalno najuspešnejši avtodom znamke Volkswagen Gospodarska vozila je že desetletja sinonim za mobilno kampiranje v kombinaciji z vsakodnevno uporabnostjo. To je dediščina, s katero nova California vstopa v prihodnost. Inovativni koncepti, nova platforma, nova zasnova notranjosti in nove funkcije: nova California je s svojo prilagodljivostjo, povezljivostjo in inovativno rabo prostora sinonim za sodoben način kampiranja in vsakodnevno uporabnost.
Novi Transporter
Spoznajte prihodnost gospodarskih vozil: novi Transporter uvaja nove standarde in prinaša veliko novih možnosti. Z originalnim dizajnom znamke Volkswagen Gospodarska vozila, bistveno boljšimi lastnostmi gospodarskega vozila in številnimi novimi funkcijami, ki so prilagojene prihodnosti, ne ponuja le več udobja pri vožnji in več tovornega prostora, temveč tudi večjo variabilnost.
Nova Caravelle
Ko je govora o profesionalnem prevozu oseb, je ponavadi omenjeno njeno ime – to je Caravelle. Od minibusa do VIP-shuttla. Že več kot 30 let postavlja merila na področju vozil za prevoz oseb. Kateri sta njeni ključni kompetenci? Udobje in prilagodljivost. Pa njene posebnosti? Pametne digitalne storitve in sodoben infotainment. Kaj pa se zgodi po zaključenih službenih dolžnostih? Takrat se včasih iz reprezentančnega vozila preobrazi v minibus za prevoz vaše družine. Caravelle je minibus, ki ima lahko največ 9 sedežev.
ID. Buzz
Tukaj prihaja nova generacija mobilnosti: inovativni ID. Buzz. To je prvi popolnoma električni minibus, ki so ga zasnovali pri znamki Volkswagen: vsestranski, popolnoma povezan in s povsem novo zasnovo – za družine, prijatelje in vsakodnevne izzive. Tudi na ozkih velemestnih ulicah.
Tudi v oblikovanju ID. Buzz sledi času. Navdihnjen z dizajnom svojih predhodnikov, ID. Buzz združuje moderne proporcije s pametnimi funkcijami in inovativnim svetlobnim dizajnom. Popolnoma električen, popolnoma povezan in popolnoma sodoben: to je novi ID. Buzz.
Multivan
Multivan je multitalent, ki se zlahka prilagodi družinam. Tako zunanjost kot tudi notranjost sta bili popolnoma na novo zasnovani – vendar sta ohranili Bullijev DNK. Sedma generacija, ki je vsestranska, primerna za vsakodnevno uporabo in kakovostna kot še nikoli, zdaj nudi še več digitalnih funkcij, inovativne mobilne spletne storitve na visoki ravni in inteligentne asistenčne sisteme. Multivan postavlja nova merila tudi na področju udobja pri vožnji in dizajna – nudi veliko, kar je bilo do sedaj na voljo le v vozilih višjih avtomobilskih razredov. Zaradi vsega tega je priljubljeno mesto srečanja za vso družino. Zdaj je na voljo tudi v izvedbi eHybrid. S tem združuje najboljše iz obeh svetov: z ustrezno napolnjeno baterijo lahko v e-načinu prevozite dnevne razdalje do 49 km. Pri daljših vožnjah se samodejno vklopi bencinski motor.
T6 in T6.1
Transporter furgon raste skupaj s svojimi nalogami. Tovorni prostor je danes bolj kot kdajkoli sinonim za funkcionalnost in vsestranskost. Odlična kakovost izdelave je osnova za učinkovit delovni stroj, ki je dorasel svojim nalogam. Dve različni medosni razdalji in tri različne izvedbe strehe nudijo do 9,3 m³ tovornega prostora in omogočajo prevoz do 1,4 t dodatnega tovora.
Pretekli modeli
T5
Znamka Volkswagen Gospodarska vozila še bolj poveča raznolikost predhodnih modelskih serij Transporterja: multitalent je prvič na voljo s tremi višinami strehe. Novi model ima večjo tovorno prostornino od predhodnika predvsem zaradi bolj pokončnih sten karoserije. Prav tako novost: izvedba opreme Shuttle. Vsestranskost dokazujejo tudi šasije z enojno ali dvojno kabino za posebne nadgradnje – za keson, hladilno komoro ali vlečno vozilo.
T4
Volkswagen leta 1990 lansira novo generacijo Transporterja. Popolnoma novo zasnovana Volkswagnov dostavnik in kombi z modelsko oznako T4 se ponašata s sprednjim pogonom in spredaj vgrajenimi pogonskimi agregati. Kar zadeva število nadgradenj in različic, T4 z različnimi razširitvami nadgradi modelsko paleto predhodnika.
T3
Leta 1979 predstavljena modelska generacija T3 Transporterja tip 2 ima v primerjavi z dosedanjo konstrukcijo obeh predhodnih modelov, ki je temeljila na Hrošču, nov dizajn. T3 je občutno večji (60 mm večja medosna razdalja) in širši (125 mm). Vozniška kabina in tovorni prostor nudita bistveno več prostora. Dno vozila je 10 cm nižje – tako je tudi višina tovornega prostora ustrezno nižja.
T2
T2a od leta 1967 predstavlja drugo generacijo Transporterja. Novi Transporter je malo večji, ima velike steklene površine in enodelno vetrobransko steklo, serijska drsna vrata ter bistveno boljše podvozje s sprednjo premo s krogličnimi zglobi in zadnjo premo s poševnimi vodili, kar se vidi po položaju koles. Zadnji kolesi v vseh voznih pogojih obdržita rahlo negativen previs.
T1
V mladi Zvezni republiki Nemčiji potreba po transportnih vozilih narašča, zato je bila razvita nova zvrst vozil. Prve skice so nastale leta 1947 in v nekaterih segmentih, kot so razporeditev prostorov ali pogonski koncept, zelo spominjajo na poznejšo podobo vozila.
Bulligrafija
1950 - 1979
1950
1. marca se začne proizvodnja modela Volkswagen tip 2 T1.
1955
Bulli je opremljen z boljšim sistemom prezračevanja in dobi svoj značilen strešni previs.
1958
Začetek proizvodnje Volkswagnovega kesonarja z dvojno kabino.
1960
Od 1. junija dalje ima Transporter nov tip smernikov nad sprednjimi lučmi.
1963
Dvižni pokrov Volkswagnovega kombija postane širši, zaradi česar se mora različica Samba odreči oknu v kotu.
1967
Menjava modelov, mesto Transporterja z deljenim vetrobranskim steklom prevzame kombi T2.
1972
Zaradi novega močnejšega okvirja, novih poudarjenih odbijačev in ostalih sprememb detajlov je Volkswagnov kombi varnejši.
1978
Prve preizkusne vožnje z modelom na štirikolesni pogon, predhodnikom pogona Syncro, ki je bil na voljo kasneje.
1979
Predstavijo nov kombi T3, ki je v primerjavi s predhodnikom večji in ima bolj oglato obliko.
1981 - 2022
1981
Prvi dizelski motor v Volkswagnovem kombiju z močjo 50 KM.
1982
Prvi tekočinsko hlajeni bencinski motor v Volkswagnovem kombiju, odklon od zračnega hlajenja.
1985
Volskwagnov kombi je prvič opremljen s štirikolesnim pogonom Syncro.
1988
Na trgu se predstavi posebni model Magnum, izjemno dobro opremljena različica.
1990
Predstavi se model T4. Zdaj z motorjem spredaj in s sprednjim pogonom.
1996
Temeljita prenova modela T4, poleg tega je motor VR6 sedaj na voljo tudi v kombiju.
2003
T5 kot peta generacija Volkswagna tip 2 se premierno predstavi.
2009
Prenova modela T5.
2015
Volkswagen predstavi T6 − šesto generacijo svetovne uspešnice.
2021
Na voljo je novi Multivan. Multivan eHybrid je zdaj na voljo kot alternativa klasičnim bencinskim motorjem.
2022
ID. Buzz postaja del družine Bulli in postavlja nov mejnik v dobi elektromobilnosti.
Bullicifre
5.580 mark
Cena modela Volkswagen tip 2 1950.
9
Največje število sedežev v Volkswagnovem kombiju.
760 kg
Nosilnost prvega Transporterja.
1956
Odprtje tovarne Volkswagnovih Transporterjev v Hannovru.
100 mark
Emisijska vrednost Volkswagnove delnice leta 1960, v letu izdaje.
L53
Številka barve za rdečo v odtenku pečatnega voska, enega najlepših barvnih odtenkov Volkswagnovega modela T1
1.455.034
Število kombijev T1, izdelanih v Hannovru od leta 1956 do 1967.
7
Število stikal in regulatorjev na serijski armaturni plošči v kombiju T2 iz leta 1967.
25 KM
Zmogljivost prvega motorja v Volkswagnovem kombiju leta 1950.
M113
Koda za naročanje dvižnega vetrobranskega stekla ("okna Safari") za model T1.
6
Število kombijev VW, ki so jih v prvem letu (1950) izvozili v ZDA.
112 KM
Zmogljivost najmočnejšega serijskega Volkswagnovega kombija T3 (2,1-litrski bokser motor s tekočinskim hlajenjem).
50° 30'
Kot vgradnje prvega dizelskega motorja v Volkswagnovem modelu T3.
8
Število generacij Transporterja.
241
Celotna tipska oznaka kombija Samba z devetimi sedeži.
1969
Woodstock.
235 KM
Najvišja serijska zmogljivost motorja v Volkswagnovem kombiju T5 3.2 V6 doslej.
75
Število let izdelave Volkswagnovega Transporterja − dlje od katerega koli drugega primerljivega gospodarskega vozila.
Kot vir za Bulligrafijo in Bullicifre je služila knjiga z naslovom "Bulli Love" nemške založbe Delius Klasing (www.delius-klasing.de). Informacije se navezujejo na Nemčijo. Stanje: 2015.