Električni avtomobili znamke Volkswagen Gospodarska vozila
Prihodnost vožnje temelji na elektriki. To velja še posebej za segment lahkih gospodarskih vozil, v katerem smo v zadnjih letih dosegli pomemben napredek. Že danes so električni motorji tako zmogljivi, baterije tako majhne in časi polnjenja tako kratki, da se prehod na električno mobilnost lahko splača - ne glede na to, ali vaš vozni park zajema široko modelsko paleto ali samo eno gospodarsko vozilo.
Dobrodošla v družini ID.
Nova popolnoma električna modela ID. Buzz in ID. Buzz Cargo
Pred nami je prva generacija nove vrste mobilnosti pri znamki Volkswagen Gospodarska vozila. Prvi popolnoma električni vozili: ID. Buzz in ID. Buzz Cargo. Ikoničen dizajn, inovativna povezljivost, povsem na novo zasnovana potniški in tovorni prostor ter pogonski koncept in koncept polnjenja z nevtralno bilanco CO2. To so glavne značilnosti sodobne mobilnosti za zasebne in komercialne uporabnike. Spoznajte ID. Buzz in ID. Buzz Cargo.
Novi Multivan eHybrid
Prvi Multivan z elektromotorjem
Novi Multivan bo prvič na voljo tudi s priključnohibridnim pogonom. Ali želite po mestu voziti na izključno električni pogon? Z novim Multivanom eHybrid je to mogoče - razdalje do 50 km3 lahko prevozite v popolnoma električnem načinu. Za vas to pomeni: na novo opredeljen užitek v vožnji, manjšo porabo goriva, lokalno vožnjo v popolnoma električnem načinu brez emisij CO2 in fleksibilnost pri dosegu. In kar je najboljše: tudi pri nakupu hibridnih vozil lahko pridobite državne subvencije.
Prednosti električne mobilnosti
- Državne subvencije za električna vozila
- Prijaznost do okolja
- Nižji stroški vzdrževanja
- Dovoljena vožnja v območjih omejenega prometa
Možnosti polnjenja za vaše električno gospodarsko vozilo
Zaradi sistema CCS je mogoče litij-ionske baterije polniti tako z enosmernim kot tudi z izmeničnim tokom. Tako je polnjenje mogoče na javnih polnilnih postajah za hitro polnjenje CCS in na internih stenskih polnilnih postajah v službi.
Vrste polnjenja za vaš električni avto
Polnjenje z izmeničnim tokom:
Pri polnjenju z izmeničnim tokom usmernik, ki je vgrajen v vozilu, pretvarja tok iz javnega omrežja z izmeničnim tokom v potrebni enosmerni tok. Praviloma je vsako električno vozilo primerno za polnjenje z izmeničnim tokom. Pri tem se glede na vgrajeni polnilnik razlikujeta tudi moč polnjenja z izmeničnim tokom (AC) in čas polnjenja. Če se voznik na eni lokaciji zadržuje več ur - npr. v službi - za celovit polnilni cikel običajno zadošča polnilna postaja z izmeničnim tokom.
Polnjenje z enosmernim tokom:
Pri polnjenju z enosmernim tokom se izmenični tok pretvarja v enosmerni tok zunaj vozila. Tako je pri polnjenju na hitrih polnilnih postajah - npr. na avtocesti - mogoča večja moč. To skrajša postopek polnjenja in po krajšem premoru omogoča nadaljevanje vožnje. Polnjenje na hitrih polnilnih postajah je zato še posebej priporočljivo za dolge vožnje.
Dobro je vedeti
Volkswagen e-Crafter omogoča na primer polnjenje z izmeničnim tokom z največ 7,4 kW. Tako boste e‑Crafter z izmeničnim tokom v pribl. 5 urah in 20 minutah napolnili na 80 %. Še hitrejše pa je polnjenje z enosmernim tokom - za 80-odstotno napolnjenost boste potrebovali pribl. 45 minut.
Vrste vtičev za vaše električno gospodarsko vozilo
V Evropi sta standardno na voljo dve vrsti polnilnih vtičev:
Tip 2 (vtič Mennekes):
Vtič tipa 2 (poimenovan tudi vtič Mennekes) ustreza evropskemu standardu za polnjenje z izmeničnim tokom. Z njim je polnjenje sicer počasnejše, vendar je zato večina javnih polnilnih točk opremljena z vsaj eno polnilno vtičnico tipa 2. Če imate doma ali v službi stensko polnilno postajo, polnilna moč do 11 kW zadostuje, da vozilo popolnoma napolnite čez noč ali tudi čez dan za povprečno tedensko porabo.
Vtič Combo 2:
Za hitro polnjenje se je v Evropi kot standard uveljavil kombinirani sistem polnjenja CCS (angl. Combined Charging System). Zaradi dodatnih kontaktov za hitro polnjenje z enosmernim tokom lahko s tem vtičem, poimenovanim tudi kot vtič Combo 2, na vseh javnih polnilnih postajah polnite z enosmernim tokom z močjo 22 kW ali več.
Polnjenje električnega avtomobila s storitvijo MOON
Ponoči ali podnevi, medtem ko spite, delate ali nakupujete: polnilne točke neposredno v službi, doma ali na poti vas lahko podnevi in ponoči oskrbujejo z elektriko.
Polnjenje vozila v službi
Načeloma lahko svoje električno vozilo v službi polnite prek vtičnice. Vendar zaščita prek gospodinjske vtičnice v službah pogosto ne zadostuje, če se več električnih vozil dolgotrajno polni z močjo 2 kW ali več. Zato priporočamo stensko polnilno postajo, npr. POWER Wallbox Connect, ali prostostoječi polnilni stebriček. Sta prava izbira pri dveh ali več vozilih ali ko se vaša električna vozila polnijo na primer ponoči v službi.
Prednosti:
Stenska polnilna postaja vaše vozilo napolni bistveno hitreje kot električna
vtičnica.
Polnilne stebričke je mogoče zasnovati za še večje stopnje moči. Z več priključki
in deloma dodatnimi komponentami, kot so stikalo za okvarni tok, prenapetostna
zaščita in števec, so prava rešitev za večje vozne parke.
Prek opcijske stenske polnilne postaje MOON POWER Community
Z inteligentno stensko polnilno postajo POWER Community proizvajalca MOON lahko doma polnite z izmeničnim tokom z močjo do 22 kW. Poleg tega ima stenska polnilna postaja Community funkcijo RFID za zaščito dostopa, ki preprečuje polnjenje nepooblaščenim osebam. V obseg dobave je vključenih 5 RFID-kartic, ki se nato lahko razdelijo posameznim upravičencem. Stensko polnilno postajo Community je mogoče povezati z omrežjem LAN in je opremljena s števcem.
Poleg tega stenska polnilna postaja Community nudi še dodatne možnosti
konfiguracije. Stenska polnilna postaja Community je na primer idealna za
parkirišča za zaposlene.
Na električni vtičnici
Z opcijskim omrežnim polnilnim kablom lahko enostavno polnite na gospodinjski vtičnici. Vendar jih mora najprej preveriti električar, saj gospodinjske vtičnice namreč niso vedno zasnovane za trajne obremenitve. Poleg tega v primerjavi s stensko polnilno postajo baterija zaradi nizke moči toka predvsem pri vozilih na izključno električni pogon potrebuje več časa, da se popolnoma napolni.
Polnjenje na poti
Polnite kadarkoli in kjerkoli želite. Število javnih polnilnih postaj nenehno
narašča. Tako boste na poti hitro našli možnost, da napolnite svoje vozilo. Ko je
vozilo enkrat povezano s polnilno postajo, se polnilni kabel samodejno zaklene.
Tako ne more nihče prekiniti postopka polnjenja.
Na polnilnih postajah CCS bo vaše vozilo precej hitreje napolnjeno in tako
pripravljeno na nadaljevanje vožnje. Tovrstna polnilna postaja namreč dovaja
40 kW enosmernega toka in litij-ionsko baterijo z nazivno kapaciteto
35,8 kWh na 80 % napolni v pribl. 45 minutah.
Ne glede na to, ali je tok izmenični ali enosmerni: postopek polnjenja lahko
aktivirate prek aplikacije na pametnem telefonu ali s kartico, ki vsebuje čip RFID.
Podrobnejše informacije lahko dobite pri trgovcu z vozili znamke Volkswagen
Gospodarska vozila.
Tehnologija električnega vozila
Pogled v notranjost električnega avtomobila. V čem se električni avtomobili razlikujejo od klasičnih? Na zunaj razlik ni prav veliko. Notranjost pa preseneča. Tako je videti notranjost modela e-up!.
Kjer je pri običajnih avtomobilih mogoče najti odprtino za dolivanje goriva, je pri električnem vozilu varnostna električna vtičnica za polnjenje.
Ta krmilnik nenehno nadzoruje delovanje baterije. Stanje vozila in baterije je prek sistema BMS mogoče preveriti daljinsko, na primer z aplikacijo za pametni telefon.
Ogrevanje sedežev in ogrevano vetrobransko steklo poskrbita, da je toplota v potniškem prostoru razporejena kar se da učinkovito in glede na dejanske potrebe.
Od polnilne vtičnice do baterije vodi visokonapetostni kabel. Nato elektrika od baterije po drugem kablu teče z napetostjo 324 V do motornega prostora.
Litij-ionska baterija je nameščena pod zadnjo sedežno klopjo in v sredinskem delu dna vozila.
Močnostna elektronika je bistvena za učinkovito delovanje elektromotorja. Odgovorna je za usmerjanje toka energije (od baterije k elektromotorju in od elektromotorja k bateriji) in s pomočjo enosmernega pretvornika (DC-DC) zagotavlja 12-voltno električno omrežje.
Pri zaviranju in t. i. jadranju vozilo kinetično energijo pretvarja v električno ter jo shrani za kasnejšo uporabo. S tipko na prestavni ročici je mogoče v treh stopnjah nastaviti intenzivnost regeneracije energije. Višja rekuperacija pomeni, da je bilo regenerirane več energije - hkrati pa je večji tudi zavorni učinek.
Vsi pomembni pogonski in dodatni agregati so vgrajeni v motornem prostoru. Električni motor skupaj z menjalnikom, diferencialom in močnostno elektroniko tvori osrčje pogonskega sistema.
Velika moč, majhna masa.
Namesto motorja z notranjim zgorevanjem je v motornem prostoru nameščen zelo kompakten in zato tudi veliko lažji električni motor brez lokalnih izpustov. To pa niso edine prednosti. Električni motor je poleg tega izjemno tih, zahteva občutno manj vzdrževanja in že od prvega vrtljaja naprej zagotavlja enakomerno visok navor v celotnem območju vrtljajev. Poleg tega vozilo, predvsem prvih 60 m, hitreje pospešuje, zaradi 1-stopenjskega avtomatskega menjalnika pa deluje tudi popolnoma brez prekinitev v prenosu moči.
Verbindet Elektro mit Antrieb
Močnostna elektronika je osrednja komponenta električnega pogona. Vzpostavlja povezavo z visokonapetostno baterijo ter napaja električno omrežje vozila in električni motor.
Pridobivanje energije med zaviranjem.
Pri zaviranju nastaja kinetična energija, ki jo generator pretvarja v električno energijo. Ta se shranjuje v visokonapetostni bateriji in je potem na voljo za oskrbo električnega omrežja in za pospeševanje.
Servis in vzdrževanje električnega avtomobila
Akcije
Kdor se bo sedaj odločil za nov e-Crafter, bo prejel privlačne bonuse.
Pogosta vprašanja glede električne mobilnosti
E-mobilnost na splošno
Vožnja z električnim avtomobilom je načeloma enaka vožnji z vozilom z avtomatskim menjalnikom. To pomeni, da prestavljanje ni na voljo, medtem ko voznik pedal za plin in zavorni pedal upravlja popolnoma običajno. V nasprotju z običajnimi avtomobili je pri vsakem številu vrtljajev in pri vsaki hitrosti na voljo celotna moč električnega motorja, ki omogoča močno pospeševanje iz mirovanja.
Pomembna razlika med električnimi avtomobili in priključnimi hibridi je v njihovih pogonskih konceptih. Električni avtomobili nimajo motorja z notranjim zgorevanjem in delujejo izključno na električni pogon. To pomeni, da električna vozila energijo za delovanje v celoti črpajo iz električnega omrežja, zaradi česar se za njihovo polnjenje uporablja zunanji vir (npr. javna ali domača polnilna postaja). Priključni hibridi pa so nekakšna kombinacija in jih poganja tako električni motor kot tudi motor z notranjim zgorevanjem. Če se zaloge elektrike izpraznijo, vozilo deluje naprej v hibridnem režimu s pomočjo motorja z notranjim zgorevanjem.
Prestavljanje v električnem avtomobilu ni mogoče. Vozila na električni pogon imajo v vseh voznih situacijah konstantno visok navor in nudijo dovolj prožnosti, da boste lahko kot voznik pospešili tudi brez prekinitev pri prestavljanju.
Električni avtomobili niso nevarnejši od avtomobilov z motorjem z notranjim zgorevanjem, saj morajo - ravno tako kot vozila na bencinski ali dizelski pogon - izpolnjevati zakonske zahteve, ki naj bi zagotavljale voznikovo varnost. Pri električnih vozilih je veliko pozornosti usmerjene v to, da se električni tok baterije prekine, če pride do okvare v sistemu. To pomeni, da se v primeru nezgode baterija avtomatsko odklopi od ostalih visokonapetostnih komponent, tako da tam ni več električne napetosti in da lahko reševalci varno posredujejo. Kot dodaten ukrep se pri sprožitvi varnostnih blazin visokonapetostni sistem avtomatsko izključi. Reševalcem lahko njihovo delo poleg tega olajšate tako, da na svoje gospodarsko vozilo Volkswagen namestite reševalno kartico s ključnimi informacijami o zgradbi in opremi vozila.
Ne, saj je magnetno polje, ki nastane v električnem vozilu, ustrezno izolirano. Zato ne ogroža zdravja niti pri ljudeh s srčnim spodbujevalnikom. Kljub temu pa pokrov motorja med delovanjem ne sme biti odprt, saj lahko nastanejo močna električna polja.
Ob nakupu novega ID. Buzza lahko vložite zahtevo za subvencijo na Borzen.
1.Nova električna vozila kategorije M1 (vozila za prevoz potnikov z največ osmimi sedeži poleg sedeža voznika):
- za vozila s skupno vrednostjo nakupa do 35.000 evrov subvencija znaša 7.200 evrov,
- za vozila s skupno vrednostjo nakupa od 35.000 evrov do 45.000 evrov subvencija znaša 6.500 evrov,
- za vozila s skupno vrednostjo nakupa od 45.000 evrov do 65.000 evrov subvencija znaša 4.500 evrov.
2. Nova električna vozila kategorije N1 (vozila za prevoz blaga z največjo maso do vključno 3,5 tone):
- za vozila s skupno vrednostjo nakupa do 45.000 evrov subvencija znaša 6.500 evrov,
- za vozila s skupno vrednostjo nakupa od 45.000 evrov do 65.000 evrov subvencija znaša 4.500 evrov.
Podrobnejše informacije najdete na Borzen: oziroma najbližjem prodajalcu Volkswagen Gospodarska vozila.
PHEV v ang. pomeni Plugin Hybrid Electric Vehicle in se pogosto uporablja kot kratica za priključne hibride. Ostale pogoste kratice so HEV (ang. Hybrid Electric Vehicle = polni hibrid) in BEV (ang. Battery Electric Vehicle = baterijski električni avtomobil).
Električni avtomobili imajo naslednje prednosti za vas in za okolje:
1. Občutno znižanje emisij CO2
2. Manjša skupna količina emisij škodljivih snovi (mikrodelci, CO itd.)
3. Visoka energetska učinkovitost
4. Privlačne subvencije pri nakupu
5. Cenejša pogon in vzdrževanje
6. Davčne olajšave (npr. razbremenitev DMV)
7. Zmanjšanje emisij hrupa v mestih
8. Veliko užitka pri vožnji zaradi visokega pospeška pri speljevanju
9. Brezplačno parkiranje v nekaterih mestih
9. Brezplačno polnjenje na določenih polnilnicah
10. Manjša odvisnost od fosilnih goriv, kot je nafta
Polnjenje
Električna vozila lahko polnite doma na stenski polnilni postaji ali na javnih polnilnih postajah. Mreža javnih polnilnih postaj je zelo razvejana. Za dostop do točno določene polnilne postaje je priporočljivo, da njeno lokacijo najdete prek spleta. Tukaj so na voljo zemljevidi z natančnim prikazom lokacij polnilnih postaj. Na primer na spletni strani:https://www.moon-power.si/storitve/moon-charge
Polnjenje na javni polnilni postaji je podobno točenju goriva pri običajnem avtomobilu. Za to potrebujete ustrezno polnilno kartico posameznega ponudnika. Za začetek postopka polnjenja kartico pridržite pred električno vtičnico s simbolom avtomobila. Tako se stranka identificira in dobi dostop do polnilne postaje. Nato prek polnilnega kabla avtomobil povežete s polnilno postajo tako, da priključke vstavite v ustrezne vtičnice. Med postopkom polnjenja se polnilni kabel samodejno zaklene in se sprosti šele po zaključku polnjenja. Za obračun polnjenj na polnilnih točkah se evidentirajo podatki stranke, začetek in konec postopka polnjenja ter količina energije vsakokratnega polnjenja. Ti podatki se nato posredujejo stranki.
Električne avtomobile je doma teoretično mogoče polniti tudi na običajni gospodinjski električni vtičnici. To sicer ni priporočljivo, saj običajna gospodinjska električna vtičnica ne more prenašati potrebne količine elektrike, polnjenje pa lahko traja zelo dolgo, deloma celo več kot en dan.
Bolj smiselno je, da namestite lastno, tako imenovano stensko polnilno postajo. Njena namestitev je enostavna. Edini pogoj za polnjenje električnega avtomobila doma je, da je parkirno mesto opremljeno z električnim priključkom.
Električni avtomobil je teoretično mogoče polniti tudi na popolnoma običajni 230-voltni električni vtičnici (CEE 7/4). Tovrstno "polnjenje v sili" na dolgi rok ni priporočljivo, saj polnjenje zaradi nizke moči traja zelo dolgo, električna vtičnica in napeljava pa sta med tem časom izredno obremenjeni.
Trajanje polnjenja je odvisno od moči toka. Na polnilnih postajah za hitro polnjenje z visoko močjo toka (40 kW), ki so ponavadi na avtocestnih postajališčih ali bencinskih servisih, se baterija električnega avtomobila, kot je e-Crafter, do 80 %* napolni v pribl. 45 minutah. V bližnji prihodnosti bodo polnilne postaje dovajale tudi do 350 kW enosmernega toka. Na javnih polnilnih postajah z izmeničnim tokom (AC) ali na stenski polnilni postaji z manjšo močjo toka (7,2 kW) polnjenje traja nekoliko dlje. Polnjenje e-Crafterja v tem primeru traja pribl. 5 ur in 20 min.
* Čas polnjenja na javnih polnilnih postajah s serijskim sistemom za hitro polnjenje CCS. Poraba električne energije, kombinirana: 29,1 kWh/100 km (oz. 291 Wh/km).
Pri izmeničnem toku (AC) se polarizacija toka redno spreminja. Tako pozitivna in negativna smer ustvarita ravnovesje. Pri enosmernem toku (DC) tok nenehno teče z enako močjo in v isto smer.
Cene na javnih polnilnih postajah so odvisne od trajanja in izbrane moči polnjenja. Ponudniki za to ponujajo različne cene. Veliko ponudnikov svojim strankam omogoča naročniški model ali pavšalne tarife.
Stroški polnjenja doma se razlikujejo glede na ponudnika posamezne stenske polnilne postaje in dobavitelja električne energije. Nadaljnje informacije o polnilnih postajah MOON boste našli tukaj.
Obstajajo tri vrste polnilnih vtičev za polnjenje na javnih polnilnih stebričkih in stenskih polnilnih postajah:
-
Tip 1 (SAE J1772-2009)
-
Tip 2 (vtič Mennekes)
-
Tip 3A/C (vtič SCAME)
Vse naštete vrste vtičev so primerne za polnjenje z izmeničnim tokom.
Da, električno vozilo je mogoče polniti tudi v dežju.
Polnjenje v tujini poteka enako kot v domači državi. Nekateri večji ponudniki polnilnih mest svojim strankam ponujajo gostovanje za vožnjo v tujini. Pred začetkom vožnje je priporočljivo, da se pozanimate o ponudbi polnilnih postaj v kraju, kamor potujete.
Katera polnilna moč najboljša za vaše električno vozilo, je odvisno od vašega poteka dneva. Če potujete in želite svoje vozilo napolniti v kratkem času, priporočamo hitro polnjenje z enosmernim tokom, npr. na počivališču. Če se nekaj ur zadržujete na eni lokaciji, priporočamo polnjenje z izmeničnim tokom, npr. doma ali v službi lahko svoj električni avtomobil polnite na stenski polnilni postaji.
Doseg
Doseg1 električnega avtomobila je odvisen od posameznega modela in načina vožnje.
V e-Manager je mogoče vnesti in shraniti čase odhodov, načrtovane poti ter želeno temperaturo notranjosti, tako da se notranjost do časa odhoda čim bolje že vnaprej temperira. To prispeva k optimizaciji vozne zmogljivosti in dosega.
Kombinirani doseg e-Crafterja trenutno znaša 115 km1, mestni pa 159 km1(WLTP). Tako se boste brez težav peljali s sestanka na sestanek. Ali pa od stranke do stranke.
Tudi pozimi je doseg odvisen od posameznega modela. Mrzle temperature v zimskih mesecih lahko povzročijo, da se doseg zaradi dodatno potrebne energije za ogrevanje in pogon (pozimi motor potrebuje več energije za pogon) zmanjša.
Okolje
Da, na voljo imamo dovolj elektrike.
Baterija za e-Crafter zdrži vsaj 8 let ali do 160.000 prevoženih kilometrov. V primeru okvare baterije je za odlaganje in recikliranje baterij poskrbljeno.
WLTP je angleška kratica za Worldwide Harmonized Light Duty Test Procedure. WLTP evropski standardizirani vozni cikel, ki velja od leta 2017, za določanje emisij in porabe vozil; z njim se ocenjujejo tudi električna vozila in hibridi. Od 1. septembra 2018 je preizkusni postopek WLTP obvezen za vsa novo registrirana vozila.
Servis
Glede na model se lahko intervali za menjavo olja in ostala vzdrževanja razlikujejo. Tu najdete informacije o servisnih intervalih za električna vozila
Stroški vzdrževanja se pri električnem vozilu razlikujejo od teh pri vozilu s klasičnim motorjem z notranjim zgorevanjem, saj je uporabljenih manj komponent, zato so pribl. 35 % nižji. Več o razlogih za to si lahko preberete tukaj: Servis vašega električnega vozila
e-Glossar
Kaj pomeni BEV, rekuperacija ali Well-to-Wheel? Najpomembnejši pojmi iz sveta električne mobilnosti.
Aktivni hibrid
Zanj je značilno, da ga lahko poganjata oba pogonska sistema. Motor z notranjim zgorevanjem in električni motor lahko praviloma pri poganjanju vozila delujeta tudi hkrati.
BEV
Ang. Battery Electric Vehicle oz. vozilo na baterijski električni pogon. Vozilo, ki ga poganja izključno elektrika iz baterije.
Blagi hibridi
Vozila, pri katerih električna komponenta predstavlja le majhen delež pogonskega koncepta. Vseeno imajo v primerjavi z mikro hibridi višjo stopnjo elektrifikacije, ker imajo svojo baterijo in električni motor. A z blagimi hibridi - za razliko od polnih hibridov - izključno električna vožnja ni možna, poteka samo podpora motorja z notranjim zgorevanjem. Volkswagen se je zato odločil za tehnologijo polnih hibridov.
BlueMotion
Produktna znamka, ki označuje najvarčnejše modele v posameznih serijah znamke Volkswagen.
Brezemisijsko vozilo
Ang. Zero Emission Vehicle (ZEV). Vozilo, ki med delovanjem ne oddaja škodljivih izpušnih plinov in ustreza mejnim brezemisijskim vrednostim. Da pa se šteje za brezemisijsko vozilo tudi v skupni bilanci, mora električna energija, ki poganja vozilo, izvirati iz obnovljivih virov.
Car‐to‐Car‐komunikacija
Neposredna izmenjava podatkov in informacij med vozili, ki bo v prihodnosti med drugim služila izboljšanju prometnega toka.
Car‐to‐X‐komunikacija
Komunikacija vozil z njihovo okolico, ki bo v prihodnosti lahko skrbela za npr. preprečevanje prometnih zastojev.
Ciklična odpornost
Število ciklov polnjenja in praznjenja, ki jih lahko opravi baterija, preden njena kapaciteta pade pod določeno odstotno vrednost izhodiščne kapacitete. Volkswagen uporablja litij-ionske baterije, ki ne razvijejo spominskega učinka, se ne poškodujejo zaradi vsakodnevnega polnjenja in se le minimalno samodejno praznijo. Kakovostne komponente zagotavljajo izvrstno delovanje in čim manjšo obrabo. Zato Volkswagen za baterije, ki jih vgrajuje v električna vozila, zagotavlja posebno jamstvo. Podrobnosti si lahko preberete v jamstvenih pogojih.
CO2
Ogljikov dioksid, plin brez barve in vonja, ki nastane med postopkom zgorevanja. CO2 velja za glavnega povzročitelja učinka tople grede in globalnega segrevanja ozračja. Samo v letu 2007 je delež CO2 znašal 88 % celotnih emisij toplogrednih plinov.
Downsizing
Zmanjšanje gibne prostornine motorja in hkratno zvišanje specifične moči oz. gostote navora, na primer s polnilnikom. Z zmanjšanjem gibne prostornine motorja se zmanjšajo poraba goriva in emisije izpušnih plinov.
DSG -menjalnik z dvojno sklopko
Avtomatizirani menjalnik, ki prek dveh sklopov menjalnika omogoča popolnoma avtomatsko prestavljanje brez zaznavne prekinitve v prenosu pogonske moči motorja.
Elektrifikacija pogonskega sklopa
Postopno uvajanje uporabe električnih motorjev kot enega izmed alternativnih pogonskih virov prihodnosti. Razvoj se je začel z optimizacijo klasičnih motorjev z notranjim zgorevanjem z uporabo rekuperacije (mikro hibrid) in se nadaljuje prek različnih hibridnih sistemov (polni hibrid, priključni hibrid) vse do vozil na baterijski električni pogon (BEV).
Električni avtomobil / e-avtomobil / električno vozilo / e-vozilo
Avtomobil, ki ga ne poganja gorivo, ampak elektrika. Gledano natančneje je ta izraz širše poimenovanje tako za električna vozila z baterijo kot za vozila na gorivne celice, odvisno od načina shranjevanja energije. V splošni rabi pa je z izrazom "električni avto" skoraj vedno mišljeno baterijsko električno vozilo (BEV), ki ga poganja izključno elektrika.
Ekološka elektrika
Tudi zelena elektrika, elektrika iz obnovljivih virov energije ali iz okolju prijazne soproizvodnje toplote in energije; fizikalno se ne razlikuje od "sive" elektrike.
Emisija
Odvajanje snovi ali energijskih oblik v okolje. Glavne emisije v cestnem prometu so ogljikov monoksid (CO), dušikovi oksidi (NOx), žveplov dioksid (SO2), ogljikovodiki (HC) in ogljikov dioksid (CO2). Pri dizelskih motorjih sem poleg naštetih spadajo še trdni delci (saje, prah). S sodobnimi filtrirnimi sistemi jih je mogoče znižati na minimalne vrednosti.
Hibridno vozilo (HEV)
Ang. Hybrid Electric Vehicle oz. vozilo na hibridni električni pogon. Vozilo, pri katerem sta kombinirana vsaj dva pogonska koncepta - pogon na motor z notranjim zgorevanjem in pogon na električni motor. Pojem hibrid ima več pomenov, saj lahko hibridna vozila razdelimo v različne kategorije glede na stopnjo elektrifikacije (mikro hibrid, blagi hibrid, polni hibrid in priključni hibrid). V splošni rabi je s poimenovanjem hibridno vozilo ponavadi mišljen polni hibrid.
Hitro polnjenje s sistemom CCS
Za razliko od klasičnega polnjenja z izmeničnim tokom (z osnovnim kablom ali na stenski polnilni postaji) je hitro polnjenje na posebnih polnilnih postajah s sistemom CCS z enosmernim tokom mogoče že v 20-30 minutah. Na ta način je trenutno mogoče vzpostaviti okoli 80 odstotkov polnilne kapacitete. Sistem za kombinirano polnjenje CCS je mednarodno priznan standard. Dolgoročno gledano bo v prihodnosti na voljo tudi brezžična možnost polnjenja električnih vozil z uporabo indukcijske tehnologije.
Intermodalni prometni koncepti
Transportni in prometni koncepti, ki zajemajo več vrst prevoznih sredstev in dovoljujejo neproblematično prehajanje med letalskim, avtobusnim in železniškim prometom, električnimi vozili, souporabo avtomobilov in kolesi.
Lahka konstrukcija
Tehnika konstrukcije, katere cilj je doseči največje možne prihranke mase. Lahka konstrukcija je poleg pogonskega sistema najučinkovitejša možnost za varčevanje z gorivom in zmanjšanje emisij.
Litij‐ionska baterija
Baterija z zelo visoko energijsko gostoto, je termično stabilna in skoraj brez spominskega učinka. Zaradi naštetih pozitivnih lastnosti Volkswagen stavi na to tehnologijo.
Mikro hibridi (TDI BlueMotion)
V ožjem pomenu mikro hibridi niso hibridna vozila, ampak so samo višja razvojna stopnja vozil z motorjem z notranjim zgorevanjem. Mikro hibridi varčujejo z gorivom tako, da uporabljajo sistem start-stop ali regenerirajo pri zaviranju nastalo energijo (rekuperacija) in to shranijo v akumulator, da razbremenijo alternator. Zaradi delne elektrifikacije jih v širšem pomenu definicije lahko štejemo k hibridnim vozilom, vendar mikro hibridi nimajo električnega motorja.
Motor z notranjim zgorevanjem
Pogonski motor, ki svojo moč proizvaja s pretvarjanjem kemijske energije iz goriva v toploto in s pretvorbo te toplote v mehansko delo. Pretvorbo v toploto doseže s sežiganjem goriv, ki jih večinoma sestavljajo ogljikovodiki.
MQB
Nem. Modularer Querbaukasten oz. prečna modularna platforma. Volkswagnov koncept produktnega razvoja in proizvodnje za prečno vgrajene motorje in menjalnike. Pri tej vrsti vgradnje leži ročična gred motorja prečno na smer vožnje in s tem vzporedno s premama. Večina vozil s sprednjim pogonom se danes izdeluje tako. V proizvodnji modele sestavijo iz vrste modulov, ki jih je glede na model mogoče različno kombinirati. Princip modularne platforme dopušča več možnosti pri oblikovanju vozil, med drugim zaradi prilagodljive medosne razdalje in širine koloteka. Novo razvite družine motorjev so dosledno optimirane za zmanjšanje emisij CO₂. Inteligentna kombinacija materialov iz novih, izredno trdnih jekel in sodobni konstrukcijski principi pomenijo, da modularne komponente omogočajo večje udobje in boljšo varnost brez dodatne teže. Prečna modularna platforma je poleg tega na področju varnosti ter asistenčnih in infotainment sistemov za vse modele prinesla okoli 20 inovacij, ki so bile doslej domena višjih avtomobilskih segmentov. S takšnim sinergijskim učinkom je mogoče prihraniti veliko stroškov v razvoju in nabavi.
Pametno omrežje
Ang. smart grid. Omrežje, ki uporablja sodobne informacijske in komunikacijske tehnologije, na primer za integracijo decentralizirano proizvedene energije, za optimizacijo upravljanja obremenitev ali za upravljanje z energijo s strani strank. Cilj je zagotavljanje oskrbe z energijo na osnovi učinkovitega in zanesljivega delovanja sistema.
Peak‐Oil - vrhunec proizvodnje nafte
Točka, ko bo dosežen vrhunec proizvodnje nafte, in od takrat naprej se bo proizvodnja vsako leto zmanjševala. Mednarodna agencija za energijo (IEA) ocenjuje, da bo ta točka dosežena leta 2020. Manj ko bo nafte, dražja bosta bencin in dizelsko gorivo. Tudi zato so alternativne pogonske tehnologije nujno potrebne.
Post-litij‐ionske baterije
Tehnologije, ki bodo nasledile današnje litij-ionske baterije. Na primer odprti sistemi, kot so baterije cink-zrak z bistveno višjo energijsko gostoto (> 500 kWh), ki bi lahko nekoč omogočale električno mobilnost tudi za daljše razdalje.
Priključni hibrid (TwinDrive BlueMotion)
Ang. Plug-In Hybrid Electric Vehicle oz. priključno hibridno električno vozilo. Vozilo, ki kombinira motor z notranjim zgorevanjem in električni motor. Baterijo je mogoče napolniti prek vtiča (v nasprotju s polnimi hibridi, pri katerih se baterija polni samo z rekuperacijo). Priključni hibridi lahko bistveno dlje vozijo v izključno električnem načinu. S priključnimi hibridi je mogoče na izključno električni pogon prevoziti krajše razdalje, pri daljših razdaljah pa se vključi motor z notranjim zgorevanjem. Idealni so za ljudi, ki se vozijo tako po mestu kot tudi na daljše razdalje.
Rekuperacija
Regeneracija kinetične energije, ki se sprošča med zaviranjem (z zavornim pedalom) ali med zaviranjem z motorjem. Pri električnih avtomobilih se to večinoma zgodi tako, da pogonski motor prevzame funkcijo generatorja, ki nastalo elektriko dovaja v akumulator, kjer jo shrani za kasnejšo uporabo. Iz fizikalnih razlogov je pri tem mogoče regenerirati le del zavorne energije.
Sistem start‐stop
Sistem za zmanjšanje porabe goriva v avtomobilih. Motor z notranjim zgorevanjem se ustavi zaradi zavorne sile alternatorja in izključenega dovajanja goriva, ko se vozilo počasi ustavlja ali miruje v zastoju. Motor se ponovno vključi popolnoma samodejno, ko voznik pritisne na pedal za plin oz. spusti zavorni pedal. Potenciali za prihranke pri gorivu so predvsem v mestnem prometu, za katerega so značilne številne faze mirovanja.
Spominski učinek
Izguba kapacitete pri nekaterih vrstah baterij, ki pred ponovnim polnjenjem niso bile izpraznjene do konca. Temelji na domnevi, da si baterija "zapomni" potrebno energijo in s časom namesto prvotne celotne količine energije zagotavlja le še količino, ki je bila potrebna pri kasnejših polnjenjih.
Tank‐to‐Wheel (od rezervoarja do kolesa)
gl. Od vira do kolesa (ang. Well-to-Wheel)
TDI
TDI pri Volkswagnu označuje vozila z dizelskim motorjem z direktnim vbrizgavanjem goriva in turbopolnilnikom. Prednosti motorjev TDI so varčnost, nizke emisije, odlična prožnost (navor) in zelo dober izkoristek moči. Oznaka TDI je v številnih državah zaščitena blagovna znamka v lasti družbe Volkswagen AG.
TSI
Oznaka tipa motorja v vozilih Volkswagen, ki obsega vse bencinske motorje z direktnim vbrizgavanjem goriva, tako z enojnim kot dvojnim tlačnim polnjenjem. Pojem zajema različne izvedbe tlačnega polnjenja in gibne prostornine, kot tudi različno število valjev in njihovo razporeditev. S tehnologijo TSI je Volkswagnu uspelo ustvariti motorje, ki nudijo prednosti zaradi znižane porabe goriva in hkrati prepričajo s suvereno močjo.
Vodik
gl. vozilo na gorivne celice
Vozilo v omrežje
Ang. Vehicle-to-Grid. Koncepti omrežij, pri katerih so baterije v električnih avtomobilih uporabljene kot omrežni blažilniki. Po potrebi se energija iz voznega parka električnih vozil dovaja nazaj v omrežje. To je lahko smiselno za učinkovito upravljanje obremenitev in skladiščenja energije, na primer za izravnavo nihanj pri proizvodnji energije iz obnovljivih virov. Toda današnje baterije še niso popolnoma primerne za ta koncept. Električno vozilo bi potrebovalo dražji, dvosmerni polnilnik, da bi lahko elektriko dovajalo nazaj v omrežje. Zmanjšati bi bilo treba tudi izgube, ki nastanejo pri pretvorbi iz enosmernega toka (baterija) v izmenični tok (omrežje). Zaenkrat je tako možna "lahka izvedba", ki deluje brez vračanja energije v omrežje, vseeno pa prinaša veliko koristi za okolje.
Vozilo na gorivne celice
Vozilo z električnim pogonom, pri katerem se potrebna električna energija pridobiva iz vodika kot vira energije v gorivnih celicah. Edina emisija, ki pri tem nastane med vožnjo, je vodna para. Zato so gorivne celice za Volkswagen eden od možnih pogonskih konceptov prihodnosti.
Well-to‐Tank
Od vira do rezervoarja (ang. Well-to‐Tank)
Well‐to‐Wheel
Celotna poraba energije in celotne emisije toplogrednih plinov, ki nastanejo med proizvodnjo, dobavo in porabo posamezne vrste goriva. Pri nafti to pomeni od vrtine prek rafinerije, mreže bencinskih servisov in rezervoarja v vozilu vse do trenutka, ko je gorivo uporabljeno za pogon vozila. Proces je mogoče razdeliti v dve fazi: pot od vira do rezervoarja (ang. Well-to-Tank) opisuje oskrbo z gorivom, pot od rezervoarja do kolesa (ang. Tank-to-Wheel) pa uporabo goriva v vozilu in emisije pri vožnji.