Volkswagen leta 1990 lansira novo generacijo Transporterja. Popolnoma novo zasnovana Volkswagnov dostavnik in kombi z modelsko oznako T4 se ponašata s sprednjim pogonom in spredaj vgrajenimi pogonskimi agregati. Kar zadeva število nadgradenj in različic, T4 z različnimi razširitvami nadgradi modelsko paleto predhodnika. Za komercialno uporabo so med drugim na voljo zaprti furgon, zastekljeni kombi, kesonar z višjo in nižjo tovorno površino ter dvojna kabina. Poleg tega je Transporter prvič na voljo kot šasija in kot vlečna izvedba za naknadno izvedbo nadgradenj in predelav. Na voljo pa sta tudi dve medosni razdalji, ki zadovoljita različne zahteve.
Če želite T4 voziti v prostem času ali pa ga uporabljati kot družinski avto, je Caravelle ali bogato opremljeni Multivan prava izbira za vas - slednji je na voljo le s kratko medosno razdaljo. Nadaljuje se tudi zelo uspešna modelska serija California, ki je na trg prišla šele pred dvema letoma. Avtodom je sprva na voljo s fiksno visoko streho ali z dvižno poklopno streho. Sledita izvedba s polvisoko streho in izvedba z visoko streho in dolgo medosno razdaljo. Nov je Multivan Business. Dolgo časa je najdražji in najbolj ekskluziven Volkswagnov serijski model, saj je opremljen z usnjem in različnimi aktualnimi rešitvami.
Modelske različice
Modellvarianten/Bauzeit: | Motor: | Einbaulage Motor: | Antrieb: | Radstand (mm): | Länge/Breite/Höhe (mm): |
---|---|---|---|---|---|
T4 1.8: 1990 – 1992T4 2.0: 1990 – 2003T4 2.5: 1991 – 2003T4 2.8 VR6: 1996 – 2000T4 2.8 V6: 2000 – 2003T4: 1.9 D: 1990 – 1995T4 1.9 TD: 1993 – 2003T4 2.4 D: 1990 – 2003T4 2.5 TDI: 1995 – 2003 | Benziner:1.8 + 2.0: Vierzylinder, Reihe, wassergekühlt2.5: Fünfzylinder, Reihe, wassergekühlt2.8 VR6 + 2.8 V6: Sechszylinder VR-Anordnung, wassergekühltDiesel:1.9 D + 1.9 TD: Vierzylinder, Reihe, wassergekühlt2.4 D + 2.5 TDI: Fünfzylinder, Reihe, wassergekühlt | vorn, quer | VorderradModellvariante syncro mit Allrad | wahlweise 2.920 oder 3.220 (nicht für Multivan) | 4.707 – 5.107/1.840/1.940 – 2.430 (mit Hochdach) |
Izvedbe motorja
Modellvarianten/Bauzeit: | Hubraum (cm3): | Leistung (kW/PS - bei min-1): | max. Drehmoment (Nm - bei min-1): |
---|---|---|---|
1.8 (1990 – 1992) | 1.781 | 49/67/4.000 | 140/2.200 |
2.0 (1990 – 2003) | 1.968 | 62/84/4.300 | 159/2.200 |
2.5 (1991 – 2003) | 2.461 | 1991 – 2003: 81/110/4.5001997 – 2003: 85/115/4.500 | 1991 – 2003: 190/2.2001997 – 2003: 200/2.200 |
2.8 VR6 (1996 – 2000)2.8 V6 (2000 – 2003) | 2.792 | 1996 – 2000 (VR6): 103/140/4.5002000 – 2003 (V6): 150/204/6.200 | 1996 – 2000 (VR6): 240/3.000/3.4002000 – 2003 (V6): 245/2.500/5.500 |
1.9 D (1990 – 1995) | 1.896 | 44/60/3.700 | 127/1.700/2.500 |
1.9 TD (1993 – 2003) | 1.896 | 50/68/3.700 | 140/2.000/3.000 |
2.4 D (1990 – 2003) | 2.370 | 1990 – 1998: 57/78/3.7001997 – 2003: 55/75/3.700 | 1990 – 1998: 164/1.800/2.2001997 – 2003: 160/1.900/2.900 |
2.5 TDI (1995 – 2003) | 2.461 | 1995 – 2003: 75/102/3.5001998 – 2003: 65/88/3.6001998 – 2003: 111/151/4.000 | 1995 – 2003: 250/1.900/2.3001998 – 2003: 195/1.900/2.5001998 – 2003: 295/1.900/3.000 |
Modelska prenova
Izbor nekaterih ukrepov modelske prenove.
Izvedba syncro s štirikolesnim pogonom je sedaj na voljo tudi v kombinaciji s petvaljnimi motorji. Poleg 6-sedežne izvedbe Multivana je na voljo tudi 7-sedežna izvedba z višjim nivojem opreme (med drugim s termoizolacijsko zasteklitvijo celotnega vozila).
V ponudbo je vključen 1,9-litrski dizelski motor s turbopolnilnikom in močjo 68 KM.
Danes je T4 syncro v izvedbi kot kesonar z dvojno kabino priljubljeno vozilo za prosti čas.
Ponudbo razširi California Highway s kompaktno visoko streho. Novost pa je tudi California Exclusive (slika) z dolgo medosno razdaljo in fiksno visoko streho. Opremljena je s kopalniško nišo, kuhinjo in spalnim prostorom.
Z novim modelskim letom doživi veliko produktno prenovo. Sprednji del modelov Caravelle in Multivan podaljšajo za 8 cm in opremijo z na novo zasnovanimi trapezastimi žarometi in belimi stekli smernikov. Novo pridobljena dolžina omogoča vgradnjo bencinskih VR6-motorjev in velikih petvaljnih turbodizelskih motorjev (2.5 TDI). Vsi modeli so opremljeni s kolutnimi zavorami.
Na voljo je 16-palčno podvozje z večjimi zavorami in dvema novima izvedbama 2,5-litrskega turbodizelskega motorja z 88 in 150 KM. Rdeča črka "i" na tipski tablici TDI je oznaka za izredno zmogljivi motor. Pri najmanjših motorjih TDI je ta oznaka modre barve.
Oznako modela VR6 nadomesti V6, saj se je zmogljivost šestvaljnega bencinskega motorja povečala s 140 na 204 KM.
Leta 2003 se ustavi proizvodnja modela T4. V tovarni v Hannovru so proizvedli 1.873.033 vozil.
Galerija
Najnovejša različica kultnega modela.
Bulli je nesporno ikona gospodarskih vozil in se je leta 1950 prvič predstavil javnosti. Od T1 do T6 je bilo po vsem svetu prodanih 12 milijonov vozil. Sedaj je modelska serija doživela prenovo: T6.1.