Za najboljšo izkušnjo uporabniške strani
Ta stran uporablja piškotke za najboljšo uporabniško izkušnjo. Z nadaljnjo uporabo naše strani sprejemate uporabo naših piškotkov (nujno potrebni piškotki). Piškotki, za katere potrebujemo soglasje (analitični in funkcionalni piškotki ter piškotki za personalizirane vsebine) bodo nameščeni šele po njihovi aktivaciji. Če se strinjate z uporabo piškotkov, bodo naši partnerji (ponudniki piškotkov in izvajalci storitev na področju informatike) obdelovali identifikacijske podatke. Za to spletno stran in piškotke je odgovorna družba Porsche Slovenija d.o.o.. Nadaljnje informacije o uporabljenih piškotkih in njihovi deaktivaciji najdete v naših
Aktiviraj vse piškotke
Zapri meni

T3 ("Bulli")


Tovarniška oznaka:
Tip 2 Transporter 3

Leta 1979 predstavljena modelska generacija T3 Transporterja tip 2 ima v primerjavi z dosedanjo konstrukcijo obeh predhodnih modelov, ki je temeljila na hrošču, nov dizajn. T3 je občutno večji (60 mm večja medosna razdalja) in širši (125 mm). V vozniški kabini in tovornem prostoru je bistveno več prostora. Dno vozila je 10 cm nižje - tako je tudi višina tovornega prostora ustrezno nižja. Struktura dna vozila je že od začetka zasnovana za štirikolesni pogon in diferenciale na sprednji premi. Velik napredek predstavlja neposredno krmiljenje z zobato letvijo brez zračnosti. Namesto torzijskih vzmeti so spredaj in zadaj uporabljene vijačne vzmeti. Spredaj kolesa usmerjajo trikotna prečna vodila, zadaj pa ima prema poševna vodila.

S T3 je bilo konec težišča v zadku vozila. Težišče tretje modelske serije je sedaj pred geometrijsko sredino. Z eno potezo ga je mogoče obrniti: obračalni krog se zmanjša za dva metra in znaša le še 10,5 metra. Ponudba motorjev je enaka kot pri predhodniku (1,6-litrski z močjo 50 KM in 2,0-litrski z močjo 70 KM). 1,6-litrski motor se zniža, ker je za rotor sedaj pristojna ročična gred. Hidravlični dročniki pomagajo pri krmiljenju bokser motorjev, tako da dotedanji ozki nastavni okvirji niso več nujni.

Modelske različice

Modellvarianten/Bauzeit: Motor: Einbaulage Motor: Antrieb: Radstand (mm): Länge/Breite/Höhe (mm):
T3 1.6: 1979 – 1982
T3 2.0: 1979 – 1982
T3 1.9: 1982 – 1990
T3 2.1: 1984 – 1989
T3 1.6 D: 1981 – 1987
T3 1.6 TD: 1984 – 1992
T3 1.7 D: 1984 – 1989
1.6 + 2.0: Vierzylinder-Boxer, luftgekühlt
1.9 + 2.1: Vierzylinder-Boxer, wassergekühlt
1.6 D + 1.7 D + 1.6 TD: Vierzylinder-Reihe, wassergekühlt
hinten, längs Heck 2.460
2.455 mit Allrad-Antrieb (syncro)
4.570/184/195 (syncro 199)

Izvedbe motorja

Modellvarianten/Bauzeit: Hubraum (cm3): Leistung (kW/PS - bei min-1): max. Drehmoment (Nm - bei min-1):
1.6 (1979 – 1982)    1.584 37/50/4.000 103/2.400
2.0 (1979 – 1982)    1.970 51/70/4.200 137/3.000
1.9 (1982 – 1990)    1.913 1982 – 1985: 44/60/3.700
1982 – 1990: 57/78/4.600
1986 – 1988: 54/73 / xx
1983 – 1985: 61/83/4.800
1983 – 1985: 66/90/4.600
1982 – 1985: 140/2.200
1982 – 1990: 150/2.600
1986 – 1988: 150/2.600
1983 – 1985: 139/2.800
1983 – 1985: 147/2.800
2.1 (1984 – 1989)    2.109 1984 – 1989: 82/112/4.800
1985 – 1990: 70/95/4.800 (Katalysator)
1986 – 1992: 64/87/ xx
1989 – 1992: 68/ 92/4.500
1984 – 1989: 174/2.800
1985 – 1990: 160/2.800 (Katalysator)
1987 – 1992: 160/2.800
1989 – 1992: 154/2.800
1.7 D (1984 – 1989) 1.715 42/57/4.500 103/2.800
1.6 D (1981 – 1987) 1.588 37/50/4.200 103/2.000
1.6 TD (1984 – 1992) 1.588 51/70/4.500 138/2.500

Modelska prenova

Izbor nekaterih ukrepov modelske prenove.

Maßnahmen
1981

Nastopi odločilna inovacija: Transporter je sedaj na voljo z 1,6-litrskim dizelskim pogonskim agregatom z močjo 50 KM (prevzet iz modelov Golf in Passat). V tip 2 se prvič vgrajuje vrstni motor s tekočinskim hlajenjem. Dimenzije so sicer enake kot pri bokser motorju, vendar je vrstni motor 100 kg težji. Motor preizkušajo na testu v voznem parku nemške pošte. V primerjavi z "žejnim" zračno hlajenim motorjem ima novi motor za več kot tretjino manjšo porabo goriva. Med tekmeci je Transporter najbolj varčen. Že kmalu se 50 % kupcev odloča za naročilo dizla. Caravelle se ponaša z novo opremo. Ime, ki spominja na letalo, nakazuje na bogato oblazinjene klubske sedeže.

Maßnahmen
1982

Po izdelavi 30 milijonov motorjev z zračnim hlajenjem so razvojne možnosti v segmentu gospodarskih vozil izčrpane. Od zdaj naprej jih proizvajajo v Južni Ameriki, sicer pa so jih nadomestili na novo razviti tekočinsko hlajeni 1,9-litrski bokser motorji z močjo 60 oz. 78 KM. Zračno hlajeni motorji še danes navdušujejo, saj so izjemno tihi in imajo prijeten zvok. Njihova poraba je manjša za 16 %, navor pa je večji. Ogrevanje je optimizirano, saj izkorišča odpadno toploto iz krogotoka hladilne tekočine. Sedaj je na voljo tudi 5-stopenjski menjalnik. Ta različica ima hitro sosledje prestav.

Dodatna mreža hladilnika na sprednjem delu vozila označuje bokser motor s tekočinskim hlajenjem in dizel.

Maßnahmen
1983

Tekočinsko hlajeni 1,9-litrski bokser motor s povečano močjo 90 KM je sedaj na voljo tudi s sistemom vbrizgavanja goriva (Digijet).

Maßnahmen
1985

Ena od glavnih značilnosti ponudbe opreme je šestsedežna izvedba Caravelle Carat z aluminijastimi platišči na širokih pnevmatikah, servokrmiljenjem, sprednjim usmernikom zraka, pravokotnima dvojnima žarometoma, znižanim podvozjem, enojnimi sedeži iz velurja itd. Gibna prostornina nizkega motorja se poveča na 1,8 l, moč pa na 68 KM. Novost med motorji je tekočinsko hlajeni 2,1-litrski bokser motor s povečano močjo, ki s katalizatorjem in sistemom vbrizgavanja Digifant zmore več kot 90 KM - neuravnavan s sistemom vbrizgavanja Digijet pa več kot 112 KM.

Februarja pride na trg novi model z oznako syncro. Z vklopljivim štirikolesnim pogonom postanejo ta Transporter in vsi njegovi nasledniki ljubiteljski primerki.  

Značilnost te izvedbe je stalni štirikolesni pogon z viskosklopko. Serijsko ima pet prestav, prva ima zelo kratko prestavno razmerje. Pri 14-palčnih pnevmatikah znaša odmik od tal spredaj 210 mm, zadaj pa 200 mm. Pri modelu z oznako syncro je masa praznega vozila večja za 140 kg.

S 16-palčnimi pnevmatikami se syncro približa terenskim vozilom. Tovarna pripravi paket, ki vključuje B-stebriček, prilagoditve podvozja in karoserije, ojačan zavorni sistem in pogonsko tehnologijo ter zaporo na zadnji premi. Odmik od tal se poveča na 235 mm. Kolesna ohišja so večja.

Končna montaža Transporterja s štirikolesnim pogonom poteka v Gradcu pri družbi Steyr Daimler Puch.

Pri vstopu na trg pozornost vzbudi tudi takratni Porschejev tovarniški voznik Rudi Lins. Februarja se v znak podpore tovarni s syncrom odpravi na 51-dnevno pot okoli sveta.

Maßnahmen
1987

Gibna prostornina dizelskega motorja se poveča na 1,7 l, moč pa na 57 KM.

Maßnahmen
1990

Tovarna v Hannovru leta 1990 preide na generacijo naslednika T4. Pri družbi Steyr Daimler Puch v Avstriji zaradi nadaljnjega povpraševanja do leta 1992 nadaljujejo s proizvodnjo syncra in serije Last Limited Edition.

Maßnahmen
Konec

V Južnoafriški republiki T3 v izvedbi kombi proizvajajo izključno za afriški kontinent. Okna so večja.
Pozornost oboževalcev pritegne nov motor, ki ga lansira Audi: petvaljni agregat z gibno prostornino do 2,6 l v zadku. Za katalizator pa zmanjka prostora.

Poleti leta 2003 proizvedejo zadnji T3.

Galerija

Najnovejša različica kultnega modela.

Bulli je nesporno ikona gospodarskih vozil in se je leta 1950 prvič predstavil javnosti. Od T1 do T6 je bilo po vsem svetu prodanih 12 milijonov vozil. Sedaj je modelska serija doživela prenovo: T6.1.