Meni
Iskanje

VW T3 "Bulli" (1979 – 1990)

Tovarniška oznaka: Typ 2 Transporter 3

Pregled trenutnih modelov

    Novi Transporter

    Novi Transporter

    Od 36.664,00 € z DDV
    Od 30.052,30 € brez DDV
    4-letno jamstvo
    Novo
    Novi Transporter Kombi

    Novi Transporter Kombi

    Od 42.648,00 € z DDV
    Od 34.957,37 € brez DDV
    4-letno jamstvo
    NOVO
    Nova Caravelle

    Nova Caravelle

    Od 45.382,00 € z DDV
    Od 37.198,52 € brez DDV
    4-letno jamstvo
    NOVO
    Nova California

    Nova California

    Od 54.363,00 € z DDV
    Od 44.559,67 € brez DDV
    4-letno jamstvo
    NOVO
    Multivan

    Multivan

    Od 48.432,00 € z DDV
    Od 39.698,04 € brez DDV
    4-letno jamstvo
    ID. Buzz

    ID. Buzz

    Od 58.888,00 € z DDV
    Od 48.269,21 € brez DDV
    4-letno jamstvo
    ID. Buzz Cargo

    ID. Buzz Cargo

    Od 61.487,00 € z DDV
    Od 50.398,95 € brez DDV
    4-letno jamstvo

    Leta 1979 predstavljena modelska generacija T3 Transporterja tip 2 ima v primerjavi z dosedanjo konstrukcijo obeh predhodnih modelov, ki je temeljila na hrošču, nov dizajn. T3 je občutno večji (60 mm večja medosna razdalja) in širši (125 mm). V vozniški kabini in tovornem prostoru je bistveno več prostora. Dno vozila je 10 cm nižje - tako je tudi višina tovornega prostora ustrezno nižja. Struktura dna vozila je že od začetka zasnovana za štirikolesni pogon in diferenciale na sprednji premi. Velik napredek predstavlja neposredno krmiljenje z zobato letvijo brez zračnosti. Namesto torzijskih vzmeti so spredaj in zadaj uporabljene vijačne vzmeti. Spredaj kolesa usmerjajo trikotna prečna vodila, zadaj pa ima prema poševna vodila.

    S T3 je bilo konec težišča v zadku vozila. Težišče tretje modelske serije je sedaj pred geometrijsko sredino. Z eno potezo ga je mogoče obrniti: obračalni krog se zmanjša za dva metra in znaša le še 10,5 metra. Ponudba motorjev je enaka kot pri predhodniku (1,6-litrski z močjo 50 KM in 2,0-litrski z močjo 70 KM). 1,6-litrski motor se zniža, ker je za rotor sedaj pristojna ročična gred. Hidravlični dročniki pomagajo pri krmiljenju bokser motorjev, tako da dotedanji ozki nastavni okvirji niso več nujni.

    Modelske različice

    Modelska različica/Proizvodnja:
    Motor:
    Položaj motorja:
    Pogon:
    Medosna razdalja (mm):
    Dolžina/Širina/Višina (mm):
    T3 1.6: 1979 – 19821.6: Štirivaljni bokser, zračno hlajenzadaj, vzdolžnoZadaj2.460 & 2.455 s štirikolesnim pogonom (syncro)4.570/184/195 (syncro 199)
    T3 2.0: 1979 – 19822.0: Štirivaljni bokser, zračno hlajenzadaj, vzdolžnoZadaj2.460 & 2.455 s štirikolesnim pogonom (syncro)4.570/184/195 (syncro 199)
    T3 1.9: 1982 – 19901.9: Štirivaljni bokser, vodno hlajenzadaj, vzdolžnoZadaj2.460 & 2.455 s štirikolesnim pogonom (syncro)4.570/184/195 (syncro 199)
    T3 2.1: 1984 – 19892.1: Štirivaljni bokser, vodno hlajenzadaj, vzdolžnoZadaj2.460 & 2.455 s štirikolesnim pogonom (syncro)4.570/184/195 (syncro 199)
    T3 1.6 D: 1981 – 19871.6 D: Štirivaljni vzdolžni, vodno hlajenzadaj, vzdolžnoZadaj2.460 & 2.455 s štirikolesnim pogonom (syncro)4.570/184/195 (syncro 199)
    T3 1.6 TD: 1984 – 19921.6 TD: Štirivaljni vzdolžni, vodno hlajenzadaj, vzdolžnoZadaj2.460 & 2.455 s štirikolesnim pogonom (syncro)4.570/184/195 (syncro 199)
    T3 1.7 D: 1984 – 19891.7 D: Štirivaljni vzdolžni, vodno hlajenzadaj, vzdolžnoZadaj2.460 & 2.455 s štirikolesnim pogonom (syncro)4.570/184/195 (syncro 199)

    Izvedbe motorja

    Modelska različica/Proizvodnja:
    Prostornina (cm³):
    Moč (kW/KM - pri min -1 ):
    Največji navor (Nm - pri min -1):
    1.6 (1979 – 1982)1.58437/50/4.000103/2.400
    2.0 (1979 – 1982)1.97051/70/4.200137/3.000
    1.9 (1982 – 1990)1.9131982 – 1985: 44/60/3.700 & 1982 – 1990: 57/78/4.600 & 1986 – 1988: 54/73 / xx & 1983 – 1985: 61/83/4.800 & 1983 – 1985: 66/90/4.6001982 – 1985: 140/2.200 & 1982 – 1990: 150/2.600 & 1986 – 1988: 150/2.600 & 1983 – 1985: 139/2.800 & 1983 – 1985: 147/2.800
    2.1 (1984 – 1989)2.1091984 – 1989: 82/112/4.800 & 1985 – 1990: 70/95/4.800 (Katalysator) & 1986 – 1992: 64/87/ xx & 1989 – 1992: 68/ 92/4.5001984 – 1989: 174/2.800 & 1985 – 1990: 160/2.800 (Katalysator) & 1987 – 1992: 160/2.800 & 1989 – 1992: 154/2.800
    1.6 D (1981 – 1987)1.58837/50/4.200103/2.000
    1.7 D (1984 – 1989)1.71542/57/4.500103/2.800
    1.6 TD (1984 – 1992)1.58851/70/4.500138/2.500

    Modelska prenova

    Izbor nekaterih ukrepov modelske prenove.

    1981 - Novost

    Nastopi odločilna inovacija: Transporter je sedaj na voljo z 1,6-litrskim dizelskim pogonskim agregatom z močjo 50 KM (prevzet iz modelov Golf in Passat). V tip 2 se prvič vgrajuje vrstni motor s tekočinskim hlajenjem. Dimenzije so sicer enake kot pri bokser motorju, vendar je vrstni motor 100 kg težji. Motor preizkušajo na testu v voznem parku nemške pošte. V primerjavi z "žejnim" zračno hlajenim motorjem ima novi motor za več kot tretjino manjšo porabo goriva. Med tekmeci je Transporter najbolj varčen. Že kmalu se 50 % kupcev odloča za naročilo dizla. Caravelle se ponaša z novo opremo. Ime, ki spominja na letalo, nakazuje na bogato oblazinjene klubske sedeže.

    1982 - V višjo prestavo

    Po izdelavi 30 milijonov motorjev z zračnim hlajenjem so razvojne možnosti v segmentu gospodarskih vozil izčrpane. Od zdaj naprej jih proizvajajo v Južni Ameriki, sicer pa so jih nadomestili na novo razviti tekočinsko hlajeni 1,9-litrski bokser motorji z močjo 60 oz. 78 KM. Zračno hlajeni motorji še danes navdušujejo, saj so izjemno tihi in imajo prijeten zvok. Njihova poraba je manjša za 16 %, navor pa je večji. Ogrevanje je optimizirano, saj izkorišča odpadno toploto iz krogotoka hladilne tekočine. Sedaj je na voljo tudi 5-stopenjski menjalnik. Ta različica ima hitro sosledje prestav.

    Dodatna mreža hladilnika na sprednjem delu vozila označuje bokser motor s tekočinskim hlajenjem in dizel.

    Blaue VW T3 Caravelle in der Seitenansicht

    1983 - Živahnejši

    Tekočinsko hlajeni 1,9-litrski bokser motor s povečano močjo 90 KM je sedaj na voljo tudi s sistemom vbrizgavanja goriva (Digijet).

    1985 - Pet prestav serijsko in Syncro pogon

    Ena od glavnih značilnosti ponudbe opreme je šestsedežna izvedba Caravelle Carat z aluminijastimi platišči na širokih pnevmatikah, servokrmiljenjem, sprednjim usmernikom zraka, pravokotnima dvojnima žarometoma, znižanim podvozjem, enojnimi sedeži iz velurja itd. Gibna prostornina nizkega motorja se poveča na 1,8 l, moč pa na 68 KM. Novost med motorji je tekočinsko hlajeni 2,1-litrski bokser motor s povečano močjo, ki s katalizatorjem in sistemom vbrizgavanja Digifant zmore več kot 90 KM - neuravnavan s sistemom vbrizgavanja Digijet pa več kot 112 KM.

    Februarja pride na trg novi model z oznako syncro. Z vklopljivim štirikolesnim pogonom postanejo ta Transporter in vsi njegovi nasledniki ljubiteljski primerki.

    Značilnost te izvedbe je stalni štirikolesni pogon z viskosklopko. Serijsko ima pet prestav, prva ima zelo kratko prestavno razmerje. Pri 14-palčnih pnevmatikah znaša odmik od tal spredaj 210 mm, zadaj pa 200 mm. Pri modelu z oznako syncro je masa praznega vozila večja za 140 kg.

    S 16-palčnimi pnevmatikami se syncro približa terenskim vozilom. Tovarna pripravi paket, ki vključuje B-stebriček, prilagoditve podvozja in karoserije, ojačan zavorni sistem in pogonsko tehnologijo ter zaporo na zadnji premi. Odmik od tal se poveča na 235 mm. Kolesna ohišja so večja.

    Končna montaža Transporterja s štirikolesnim pogonom poteka v Gradcu pri družbi Steyr Daimler Puch.

    Pri vstopu na trg pozornost vzbudi tudi takratni Porschejev tovarniški voznik Rudi Lins. Februarja se v znak podpore tovarni s syncrom odpravi na 51-dnevno pot okoli sveta.

    1987 - Večji atmosferski dizelski motor

    Gibna prostornina dizelskega motorja se poveča na 1,7 l, moč pa na 57 KM.

    1990 - Proizvodnja v Avstriji

    Tovarna v Hannovru leta 1990 preide na generacijo naslednika T4. Pri družbi Steyr Daimler Puch v Avstriji zaradi nadaljnjega povpraševanja do leta 1992 nadaljujejo s proizvodnjo syncra in serije Last Limited Edition.

    Konec

    V Južnoafriški republiki T3 v izvedbi kombi proizvajajo izključno za afriški kontinent. Okna so večja. Pozornost oboževalcev pritegne nov motor, ki ga lansira Audi: petvaljni agregat z gibno prostornino do 2,6 l v zadku. Za katalizator pa zmanjka prostora.

    Poleti leta 2003 proizvedejo zadnji T3.

    Galerija

    Gelb-weißer VW Bulli T3

    Nova oblika, preverjena barvitost: T3 je bil predstavljen leta 1979 in prevzema dvobarvnost svojih predhodnikov.

    Der neue VW Caddy mit Familie

    Sveže hlajen: Vodno hlajen motor zahteva kompleksen hladilni sistem, ki je zunaj prepoznaven po dodatni rešetki hladilnika na sprednji strani.

    Dehler Strokovnjaki: Do podrobnosti premišljeno: V sodelovanju z Dehler Mobilbau so od začetka osemdesetih do začetka devetdesetih let nadgrajevali Volkswagen Transporterje.

    Za VIP prevoz oseb: Caravelle je bil uveden leta 1981.

    Velikoprostorska limuzina: Leta 1985 je bil uveden "Multivan", ki postavlja nove standarde s svojo vsestransko uporabnostjo. Za razliko od Caravelle je poudarek na uporabi za prosti čas in možnost prenočevanja.

    Multivan iz leta 1985: Šestsedežnik ima serijsko vgrajene sedeže iz blaga, naslonjala za roke na sprednjih sedežih in tekstilno talno oblogo v voznikovem prostoru.

    Hannover Edition: Posebni model T3 Multivan "Bluestar" iz leta 1989 ima v primerjavi z običajnim Multivanom precej dodatne opreme.

    Več zabave pri kampiranju: Idealno za skupni dopust je T3 Campingbus.

    VW T3 "Bulli" oglas

    VW T1 Bulli Werbeanzeige think tall

    Morda vas bo zanimalo tudi: