Leta 1979 predstavljena modelska generacija T3 Transporterja tip 2 ima v primerjavi z dosedanjo konstrukcijo obeh predhodnih modelov, ki je temeljila na hrošču, nov dizajn. T3 je občutno večji (60 mm večja medosna razdalja) in širši (125 mm). V vozniški kabini in tovornem prostoru je bistveno več prostora. Dno vozila je 10 cm nižje - tako je tudi višina tovornega prostora ustrezno nižja. Struktura dna vozila je že od začetka zasnovana za štirikolesni pogon in diferenciale na sprednji premi. Velik napredek predstavlja neposredno krmiljenje z zobato letvijo brez zračnosti. Namesto torzijskih vzmeti so spredaj in zadaj uporabljene vijačne vzmeti. Spredaj kolesa usmerjajo trikotna prečna vodila, zadaj pa ima prema poševna vodila.
S T3 je bilo konec težišča v zadku vozila. Težišče tretje modelske serije je sedaj pred geometrijsko sredino. Z eno potezo ga je mogoče obrniti: obračalni krog se zmanjša za dva metra in znaša le še 10,5 metra. Ponudba motorjev je enaka kot pri predhodniku (1,6-litrski z močjo 50 KM in 2,0-litrski z močjo 70 KM). 1,6-litrski motor se zniža, ker je za rotor sedaj pristojna ročična gred. Hidravlični dročniki pomagajo pri krmiljenju bokser motorjev, tako da dotedanji ozki nastavni okvirji niso več nujni.
Modelske različice
Modellvarianten/Bauzeit: | Motor: | Einbaulage Motor: | Antrieb: | Radstand (mm): | Länge/Breite/Höhe (mm): |
---|---|---|---|---|---|
T3 1.6: 1979 – 1982T3 2.0: 1979 – 1982T3 1.9: 1982 – 1990T3 2.1: 1984 – 1989T3 1.6 D: 1981 – 1987T3 1.6 TD: 1984 – 1992T3 1.7 D: 1984 – 1989 | 1.6 + 2.0: Vierzylinder-Boxer, luftgekühlt1.9 + 2.1: Vierzylinder-Boxer, wassergekühlt1.6 D + 1.7 D + 1.6 TD: Vierzylinder-Reihe, wassergekühlt | hinten, längs | Heck | 2.4602.455 mit Allrad-Antrieb (syncro) | 4.570/184/195 (syncro 199) |
Izvedbe motorja
Modellvarianten/Bauzeit: | Hubraum (cm3): | Leistung (kW/PS - bei min-1): | max. Drehmoment (Nm - bei min-1): |
---|---|---|---|
1.6 (1979 – 1982) | 1.584 | 37/50/4.000 | 103/2.400 |
2.0 (1979 – 1982) | 1.970 | 51/70/4.200 | 137/3.000 |
1.9 (1982 – 1990) | 1.913 | 1982 – 1985: 44/60/3.7001982 – 1990: 57/78/4.6001986 – 1988: 54/73 / xx1983 – 1985: 61/83/4.8001983 – 1985: 66/90/4.600 | 1982 – 1985: 140/2.2001982 – 1990: 150/2.6001986 – 1988: 150/2.6001983 – 1985: 139/2.8001983 – 1985: 147/2.800 |
2.1 (1984 – 1989) | 2.109 | 1984 – 1989: 82/112/4.8001985 – 1990: 70/95/4.800 (Katalysator)1986 – 1992: 64/87/ xx1989 – 1992: 68/ 92/4.500 | 1984 – 1989: 174/2.8001985 – 1990: 160/2.800 (Katalysator)1987 – 1992: 160/2.8001989 – 1992: 154/2.800 |
1.7 D (1984 – 1989) | 1.715 | 42/57/4.500 | 103/2.800 |
1.6 D (1981 – 1987) | 1.588 | 37/50/4.200 | 103/2.000 |
1.6 TD (1984 – 1992) | 1.588 | 51/70/4.500 | 138/2.500 |
Modelska prenova
Izbor nekaterih ukrepov modelske prenove.
Galerija
Najnovejša različica kultnega modela.
Bulli je nesporno ikona gospodarskih vozil in se je leta 1950 prvič predstavil javnosti. Od T1 do T6 je bilo po vsem svetu prodanih 12 milijonov vozil. Sedaj je modelska serija doživela prenovo: T6.1.