V mladi Zvezni republiki Nemčiji potreba po transportnih vozilih narašča, zato razvijejo novo zvrst vozil. Prve skice nastanejo leta 1947 in v nekaterih segmentih, kot so razporeditev prostorov ali pogonski koncept, zelo spominjajo na poznejšo podobo vozila. Pripravljalna in testna faza potekata hitro. Ker povečana nosilnost pomeni nove zahteve glede stabilnosti in vzdržljivosti, ne morejo biti uporabljeni enaki deli kot poprej, temveč je potrebno razviti novo šasijo. Prvi testni model iz leta 1949 doseže najvišjo hitrost 85 km/h, njegova nosilnost pa znaša 750 kg. Po vzoru tedanjega časa je vetrobransko steklo predeljeno. Okna so zaradi nižjih stroškov in enostavnejše proizvodnje ravna.
Predsednik uprave družbe Volkswagen Heinrich Nordhoff določi, da mora masa praznega vozila znašati 850 kg. Če masa ni v skladu z zastavljeno vrednostjo, je vozilo izdelano brez odbijača in zadnjega stekla, tako da mejna vrednost ni prekoračena. Spomladi 1950 se v Wolfsburgu začne proizvodnja izvedbe furgon, kombi, minibus in kesonar (od leta 1951). Poleg tega se začne izdelava posebnih modelov, kot so na primer dostavniki za potrebe policije in prevoz bolnikov ter mobilni kiosk s stranskim pokrovom. T1 je osnova za prve bivalnike. Enako velja za posebni model, ki ga pozneje imenujejo Samba. Njegova izdelava je potekala od leta 1951 do 1967, opremljen pa je s sedmimi oz. devetimi sedeži in 23 okni. Samba je do danes najbolj priljubljeni model serije.
Modelske različice
Modelske verzije/produkcija: | Motor: | Vgradnja motorja: | Pogon: | Medosje (mm): | Dolžina /širina/višina (mm): |
---|---|---|---|---|---|
T1 1.1: 1950 – 1954T1 1.2: 1954 – 1965T1 1.5: 1963 – 1967 | 4 cilindri-Boxer, zračno hlajen | zadaj, vzdolžno | Zadaj | 2.400 | 4.150/1.660/1.9404.280/1.750/1.940 (mit Stoßfängern) |
Izvedbe motorja
Modellvarianten/Bauzeit: | Hubraum (cm3): | Leistung (kW/PS - bei min-1): | max. Drehmoment (Nm - bei min-1): |
---|---|---|---|
1.1 (1950 – 1954) | 1.131 | 18/25/3.300 | 68/2.000 |
1.2 (1954 – 1965) | 1.191 | 22/30/3.40025/34/3.600 (ab 1960) | 76/2.00082/2.000 (ab 1960) |
1.5 (1963 – 1967) | 1.493 | 31/42/3.80032/44/4.000 (ab 1965) | 95/2.200100/2.000 (ab 1965) |
Modelska prenova
Izbor nekaterih ukrepov modelske prenove.
Galerija
Najnovejša različica kultnega modela.
Bulli je nesporno ikona gospodarskih vozil in se je leta 1950 prvič predstavil javnosti. Od T1 do T6 je bilo po vsem svetu prodanih 12 milijonov vozil. Sedaj je modelska serija doživela prenovo: T6.1.