Za najboljšo izkušnjo uporabniške strani
Ta stran uporablja piškotke za najboljšo uporabniško izkušnjo. Z nadaljnjo uporabo naše strani sprejemate uporabo naših piškotkov (nujno potrebni piškotki). Piškotki, za katere potrebujemo soglasje (analitični in funkcionalni piškotki ter piškotki za personalizirane vsebine) bodo nameščeni šele po njihovi aktivaciji. Če se strinjate z uporabo piškotkov, bodo naši partnerji (ponudniki piškotkov in izvajalci storitev na področju informatike) obdelovali identifikacijske podatke. Za to spletno stran in piškotke je odgovorna družba Porsche Slovenija d.o.o.. Nadaljnje informacije o uporabljenih piškotkih in njihovi deaktivaciji najdete v naših
Aktiviraj vse piškotke
Zapri meni

VW T1 ("Bulli")



Tovarniška oznaka:
Tip 2 Transporter 1

V mladi Zvezni republiki Nemčiji potreba po transportnih vozilih narašča, zato razvijejo novo zvrst vozil. Prve skice nastanejo leta 1947 in v nekaterih segmentih, kot so razporeditev prostorov ali pogonski koncept, zelo spominjajo na poznejšo podobo vozila. Pripravljalna in testna faza potekata hitro. Ker povečana nosilnost pomeni nove zahteve glede stabilnosti in vzdržljivosti, ne morejo biti uporabljeni enaki deli kot poprej, temveč je potrebno razviti novo šasijo. Prvi testni model iz leta 1949 doseže najvišjo hitrost 85 km/h, njegova nosilnost pa znaša 750 kg. Po vzoru tedanjega časa je vetrobransko steklo predeljeno. Okna so zaradi nižjih stroškov in enostavnejše proizvodnje ravna.

Predsednik uprave družbe Volkswagen Heinrich Nordhoff določi, da mora masa praznega vozila znašati 850 kg. Če masa ni v skladu z zastavljeno vrednostjo, je vozilo izdelano brez odbijača in zadnjega stekla, tako da mejna vrednost ni prekoračena. Spomladi 1950 se v Wolfsburgu začne proizvodnja izvedbe furgon, kombi, minibus in kesonar (od leta 1951). Poleg tega se začne izdelava posebnih modelov, kot so na primer dostavniki za potrebe policije in prevoz bolnikov ter mobilni kiosk s stranskim pokrovom. T1 je osnova za prve bivalnike. Enako velja za posebni model, ki ga pozneje imenujejo Samba. Njegova izdelava je potekala od leta 1951 do 1967, opremljen pa je s sedmimi oz. devetimi sedeži in 23 okni. Samba je do danes najbolj priljubljeni model serije.

Modelske različice

Modellvarianten/Bauzeit: Motor: Einbaulage Motor: Antrieb: Radstand (mm): Länge/Breite/Höhe (mm):
T1 1.1: 1950 – 1954
T1 1.2: 1954 – 1965
T1 1.5: 1963 – 1967
Vierzylinder-Boxer, luftgekühlt hinten, längs Heck 2.400 4.150/1.660/1.940
4.280/1.750/1.940 (mit Stoßfängern)

Izvedbe motorja

Modellvarianten/Bauzeit: Hubraum (cm3): Leistung (kW/PS - bei min-1): max. Drehmoment (Nm - bei min-1):
1.1 (1950 – 1954) 1.131 18/25/3.300 68/2.000
1.2 (1954 – 1965) 1.191 22/30/3.400
25/34/3.600 (ab 1960)
76/2.000
82/2.000 (ab 1960)
1.5 (1963 – 1967) 1.493 31/42/3.800
32/44/4.000 (ab 1965)
95/2.200
100/2.000 (ab 1965)

Modelska prenova

Izbor nekaterih ukrepov modelske prenove.

Maßnahmen
1950

Vozilo dobi predelno steno in na stranici reže za prezračevanje tovornega prostora. Od novembra na zadku ni več Volkswagnovega znaka.

Maßnahmen
1951

Vgradijo majhno zadnje okno. Uvedejo posebni model s sedmimi oz. devetimi sedeži, ki ga pozneje najpogosteje imenujejo Samba, s skupno 23 okni in strešnim oknom iz tekstila. Predstavijo prvo reševalno vozilo. Westfalia predstavi boks za kampiranje, ki ga je mogoče enostavno vgraditi in izgraditi. Tako se veliko dostavnikov in kombijev za vsakdanjo rabo med dopustom spremeni v prve avtodome.

Maßnahmen
1953

Sinhronizirajo menjalnik. Posebni model s sedmimi oz. devetimi sedeži opremijo z zadnjim odbijačem. Pri kesonarju stranice kesona ojačajo s pravokotnimi poglobitvami.

Maßnahmen
1954

Motor s prostornino 1.100 cm³ januarja nadomestijo z bokser motorjem s prostornino 1.200 cm³ in močjo 30 KM, ki je bil ravno tako prevzet od Hrošča. Ta razvojni korak Transporterju da nujno potrebno injekcijo moči. Skala merilnika hitrosti seže do 100 km/h namesto do 80 km/h. Poleg tega je sedaj tudi pri vseh drugih modelih zadek opremljen z odbijačem. Westfalia izdela prvi avtodom.

Maßnahmen
1955

Nov dotok svežega zraka nad vetrobranskim steklom izboljša klimo v notranjosti. Poleg tega vozilo dobi armaturno ploščo prek celotne širine in dvokraki volan, ki nadomesti trikrakega. Novost je tudi zadnji dvižni pokrov, ki je sedaj del serijske opreme. Motorni prostor se zmanjša, kar pomeni, da velik pokrov motorja (tako imenovana "skedenjska vrata") ni več potreben. Tovorna prostornina se poveča s 4,6 na 4,8 kubičnega metra. Rezervno kolo je zdaj pokončno nameščeno v vdolbini za sprednjimi sedeži. 15-palčne pnevmatike namesto 16-palčnih.

Maßnahmen
1956

Zaganjalnik je sedaj močnejši. Proizvodnjo prestavijo iz Wolfsburga v Hannover-Stöcken. Prvi kombi, proizveden v glavnem mestu nemške zvezne dežele Spodnja Saška, ima številko šasije 171056.

Maßnahmen
1958

Zavorne luči v zadnjih lučeh nadomestijo zavorno luč, umeščeno na sredini na pokrovu motorja. Uvedejo dvojno kabino.

Maßnahmen
1959

Nov položaj zadnjih luči.

Maßnahmen
1960

Odbijači in sprednji smerniki so spremenjeni; namesto dotedanjih smerokazov ima vozilo sedaj nov tip smernikov nad sprednjimi lučmi. Moč motorja se poveča na 34 KM. Kombi doseže najvišjo hitrost 100 km/h - z ogretim motorjem in v ugodnih razmerah. Skala merilnika hitrosti seže do 120 km/h.

Dandanes izredno iskani posebni model z devetimi sedeži, imenovan Samba: številna okna omogočajo veliko svetlobe v notranjosti. Na sliki v različici od leta 1960 s smerniki spredaj.

Maßnahmen
1961

Uvedejo dvodelne zadnje luči z rumenimi smerniki. Začnejo proizvajati furgon z visoko streho. Tovorni prostor se tako poveča na 6 kubičnih metrov. Uvedejo ročaje na sovoznikovi strani na armaturni plošči.

Maßnahmen
1962

Voznik sedi na enojnem sedežu namesto na sedežni klopi. Vgradijo močnejše vratne kljuke in zaklepe od novembra dalje.

Pri kombiju modelskega leta 1962 ima T1 še majhne sprednje smernike.

Maßnahmen
1963

Uvedejo dvodelne zadnje luči z rumenimi smerniki. Začnejo proizvajati furgon z visoko streho. Tovorni prostor se tako poveča na 6 kubičnih metrov. Uvedejo ročaje na sovoznikovi strani na armaturni plošči.

Maßnahmen
1964

Zadnje proizvodno leto motorja z zmogljivostjo 34 KM. Ogrevanje ni več speljano prek pokončne cevi, ampak prek ločene reže v sprednji oblogi. Vgradijo omejevalnik števila valjev. Če motor ne teče gladko, ta proizvaja zvok, ki voznika pozove, naj prestavi v višjo prestavo ali stopalo odmakne s pedala za plin. Avgusta (modelsko leto 1965) se spremeni sistem številčenja šasij: z zaporedne številke (1328871) na številko, ki vsebuje izvedbo, leto izdelave in zaporedno številko za tekoče leto (21 5 019888).

Maßnahmen
1962

Zaradi drugega uplinjača in večjih ventilov se moč motorja poveča na 44 KM. V T1 je mogoče upravljati svetlobni blisk na stikalu za smernike.

Sončen vikend: Westfalia iz mesta Rheda-Wiedenbrück za tip 2 ponudi kakovostne izvedbe opreme za kampiranje.

Maßnahmen
1966

Avtomobilsko električno omrežje s 6-voltnega spremenijo na 12-voltnega. Uvedejo sistem zaklepanja in omogočijo vgradnjo varnostnih pasov (tudi v potniškem prostoru).

Maßnahmen
1967

Poleti se proizvodnja ustavi. Zadnja številka šasije se glasi 217 148 459. V tovarnah v Wolfsburgu in Hannovru je bilo proizvedeno 1,83 milijona vozil.

Galerija

Najnovejša različica kultnega modela.

Bulli je nesporno ikona gospodarskih vozil in se je leta 1950 prvič predstavil javnosti. Od T1 do T6 je bilo po vsem svetu prodanih 12 milijonov vozil. Sedaj je modelska serija doživela prenovo: T6.1.