VW T1 "Bulli" (1950 – 1967)
Tovarniška oznaka: Typ 2 Transporter 1
V mladi Zvezni republiki Nemčiji potreba po transportnih vozilih narašča, zato razvijejo novo zvrst vozil. Prve skice nastanejo leta 1947 in v nekaterih segmentih, kot so razporeditev prostorov ali pogonski koncept, zelo spominjajo na poznejšo podobo vozila. Pripravljalna in testna faza potekata hitro. Ker povečana nosilnost pomeni nove zahteve glede stabilnosti in vzdržljivosti, ne morejo biti uporabljeni enaki deli kot poprej, temveč je potrebno razviti novo šasijo. Prvi testni model iz leta 1949 doseže najvišjo hitrost 85 km/h, njegova nosilnost pa znaša 750 kg. Po vzoru tedanjega časa je vetrobransko steklo predeljeno. Okna so zaradi nižjih stroškov in enostavnejše proizvodnje ravna.
Predsednik uprave družbe Volkswagen Heinrich Nordhoff določi, da mora masa praznega vozila znašati 850 kg. Če masa ni v skladu z zastavljeno vrednostjo, je vozilo izdelano brez odbijača in zadnjega stekla, tako da mejna vrednost ni prekoračena. Spomladi 1950 se v Wolfsburgu začne proizvodnja izvedbe furgon, kombi, minibus in kesonar (od leta 1951). Poleg tega se začne izdelava posebnih modelov, kot so na primer dostavniki za potrebe policije in prevoz bolnikov ter mobilni kiosk s stranskim pokrovom. T1 je osnova za prve bivalnike. Enako velja za posebni model, ki ga pozneje imenujejo Samba. Njegova izdelava je potekala od leta 1951 do 1967, opremljen pa je s sedmimi oz. devetimi sedeži in 23 okni. Samba je do danes najbolj priljubljeni model serije.
T1 / Tovarniška oznaka: Typ 2 Transporter 1
Modelske različice/Proizvodnja: | Motor: | Položaj motorja: | Pogon: | Medosna razdalja (mm): | Dolžina/širina/višina (mm): |
---|---|---|---|---|---|
T1 1.1: 1950 – 1954 | Štirivaljni-bokser, zračno hlajen | Zadaj, vzdolžno | Zadaj | 2.400 | 4.150/1.660/1.940 in 4.280/1.750/1.940 (z odbijači) |
T1 1.2: 1954 – 1965 | Štirivaljni-bokser, zračno hlajen | Zadaj, vzdolžno | Zadaj | 2.400 | 4.150/1.660/1.940 in 4.280/1.750/1.940 (z odbijači) |
T1 1.5: 1963 – 1967 | Štirivaljni-bokser, zračno hlajen | Zadaj, vzdolžno | Zadaj | 2.400 | 4.150/1.660/1.940 in 4.280/1.750/1.940 (z odbijači) |
T1 / Tovarniška oznaka: Typ 2 Transporter 1
Modelske različice/Proizvodnja: | Prostornina (ccm): | Moč (kW/KM pri obr/min): | Največji navor (Nm pri obr/min): |
---|---|---|---|
1.1 (1950 – 1954) | 1.131 | 18/25/3.300 | 68/2.000 |
1.2 (1954 – 1965) | 1.191 | 22/30/3.400 & 25/34/3.600 (ab 1960) | 76/2.000 & 82/2.000 (od 1960) |
1.5 (1963 – 1967) | 1.493 | 31/42/3.800 & 32/44/4.000 (ab 1965) | 95/2.200 & 100/2.000 (od 1965) |
Izbor nekaterih ukrepov modelske prenove.
Vozilo dobi predelno steno in na stranici reže za prezračevanje tovornega prostora. Od novembra na zadku ni več Volkswagnovega znaka.
Vgradijo majhno zadnje okno. Uvedejo posebni model s sedmimi oz. devetimi sedeži, ki ga pozneje najpogosteje imenujejo Samba, s skupno 23 okni in strešnim oknom iz tekstila. Predstavijo prvo reševalno vozilo. Westfalia predstavi boks za kampiranje, ki ga je mogoče enostavno vgraditi in izgraditi. Tako se veliko dostavnikov in kombijev za vsakdanjo rabo med dopustom spremeni v prve avtodome.
Sinhronizirajo menjalnik. Posebni model s sedmimi oz. devetimi sedeži opremijo z zadnjim odbijačem. Pri kesonarju stranice kesona ojačajo s pravokotnimi poglobitvami.
Motor s prostornino 1.100 cm³ januarja nadomestijo z bokser motorjem s prostornino 1.200 cm³ in močjo 30 KM, ki je bil ravno tako prevzet od Hrošča. Ta razvojni korak Transporterju da nujno potrebno injekcijo moči. Skala merilnika hitrosti seže do 100 km/h namesto do 80 km/h. Poleg tega je sedaj tudi pri vseh drugih modelih zadek opremljen z odbijačem. Westfalia izdela prvi avtodom.
Nov dotok svežega zraka nad vetrobranskim steklom izboljša klimo v notranjosti. Poleg tega vozilo dobi armaturno ploščo prek celotne širine in dvokraki volan, ki nadomesti trikrakega. Novost je tudi zadnji dvižni pokrov, ki je sedaj del serijske opreme. Motorni prostor se zmanjša, kar pomeni, da velik pokrov motorja (tako imenovana "skedenjska vrata") ni več potreben. Tovorna prostornina se poveča s 4,6 na 4,8 kubičnega metra. Rezervno kolo je zdaj pokončno nameščeno v vdolbini za sprednjimi sedeži. 15-palčne pnevmatike namesto 16-palčnih.
Zaganjalnik je sedaj močnejši. Proizvodnjo prestavijo iz Wolfsburga v Hannover-Stöcken. Prvi kombi, proizveden v glavnem mestu nemške zvezne dežele Spodnja Saška, ima številko šasije 171056.
Zavorne luči v zadnjih lučeh nadomestijo zavorno luč, umeščeno na sredini na pokrovu motorja. Uvedejo dvojno kabino.
Nov položaj zadnjih luči.
Uvedejo dvodelne zadnje luči z rumenimi smerniki. Začnejo proizvajati furgon z visoko streho. Tovorni prostor se tako poveča na 6 kubičnih metrov. Uvedejo ročaje na sovoznikovi strani na armaturni plošči.
Voznik sedi na enojnem sedežu namesto na sedežni klopi. Vgradijo močnejše vratne kljuke in zaklepe od novembra dalje.
Pri kombiju modelskega leta 1962 ima T1 še majhne sprednje smernike.
Kot prvi model je bil kesonar (vse druge izvedbe leto kasneje) opcijsko opremljen z 42 KM 1,5-litrskim bokser motorjem. Kombi in furgon sta dobila večja zadnja vrata z večjim oknom. Odstranjena so bila okna v D-stebričku sedem- ali devetsedežnega "posebnega modela" (21 oken). Namesto dvodelnih stranskih krilnih vrat je zdaj mogoče naročiti drsna vrata. Sprednji smerniki so bili povečani. Opcijsko je bilo ponujeno tudi ojačano podvozje, s čimer se je nosilnost povečala na 1.000 kg. 14-palčne pnevmatike namesto 15-palčnih.
Zadnje proizvodno leto motorja z zmogljivostjo 34 KM. Ogrevanje ni več speljano prek pokončne cevi, ampak prek ločene reže v sprednji oblogi. Vgradijo omejevalnik števila valjev. Če motor ne teče gladko, ta proizvaja zvok, ki voznika pozove, naj prestavi v višjo prestavo ali stopalo odmakne s pedala za plin. Avgusta (modelsko leto 1965) se spremeni sistem številčenja šasij: z zaporedne številke (1328871) na številko, ki vsebuje izvedbo, leto izdelave in zaporedno številko za tekoče leto (21 5 019888).
Zaradi drugega uplinjača in večjih ventilov se moč motorja poveča na 44 KM. V T1 je mogoče upravljati svetlobni blisk na stikalu za smernike.
Avtomobilsko električno omrežje s 6-voltnega spremenijo na 12-voltnega. Uvedejo sistem zaklepanja in omogočijo vgradnjo varnostnih pasov (tudi v potniškem prostoru).
Poleti se proizvodnja ustavi. Zadnja številka šasije se glasi 217 148 459. V tovarnah v Wolfsburgu in Hannovru je bilo proizvedeno 1,83 milijona vozil.
Leta 1967 se začne druga generacija transporterja (T2a). Novi transporter je nekoliko zrasel z velikimi steklenimi površinami in enodelnim vetrobranskim steklom, serijsko drsna vrata in občutno izboljšano podvozje s sprednjo osjo s krogelnim zglobom in zadnjo osjo s poševnimi vodili, kar je razvidno iz položaja koles: zadnja kolesa T2 zdaj v vseh voznih razmerah ohranjajo rahlo negativni naklon. V zadku je še vedno zračno hlajen bokserski motor, ki pa zdaj potrebuje manj prostora. Tekom proizvodnje bo transporter občutno pridobil na velikosti. Moč motorja se bo povečala na 70 KM, vedno bolj kompaktni motorji bodo povečali tovorni prostor, prvič bo na voljo tudi avtomatski menjalnik.