Meni
Iskanje
VW T1 Bulli in Blau
VW T1 Bulli in Blau

VW T1 "Bulli" (1950 – 1967)

Tovarniška oznaka: Typ 2 Transporter 1

Pregled trenutnih modelov

    Novi Transporter

    Novi Transporter

    Od 36.664,00 € z DDV
    Od 30.052,30 € brez DDV
    4-letno jamstvo
    Novo
    Novi Transporter Kombi

    Novi Transporter Kombi

    Od 42.648,00 € z DDV
    Od 34.957,37 € brez DDV
    4-letno jamstvo
    NOVO
    Nova Caravelle

    Nova Caravelle

    Od 45.382,00 € z DDV
    Od 37.198,52 € brez DDV
    4-letno jamstvo
    NOVO
    Nova California

    Nova California

    Od 54.363,00 € z DDV
    Od 44.559,67 € brez DDV
    4-letno jamstvo
    NOVO
    Multivan

    Multivan

    Od 48.432,00 € z DDV
    Od 39.698,04 € brez DDV
    4-letno jamstvo
    ID. Buzz

    ID. Buzz

    Od 58.888,00 € z DDV
    Od 48.269,21 € brez DDV
    4-letno jamstvo
    ID. Buzz Cargo

    ID. Buzz Cargo

    Od 61.487,00 € z DDV
    Od 50.398,95 € brez DDV
    4-letno jamstvo

    V mladi Zvezni republiki Nemčiji potreba po transportnih vozilih narašča, zato razvijejo novo zvrst vozil. Prve skice nastanejo leta 1947 in v nekaterih segmentih, kot so razporeditev prostorov ali pogonski koncept, zelo spominjajo na poznejšo podobo vozila. Pripravljalna in testna faza potekata hitro. Ker povečana nosilnost pomeni nove zahteve glede stabilnosti in vzdržljivosti, ne morejo biti uporabljeni enaki deli kot poprej, temveč je potrebno razviti novo šasijo. Prvi testni model iz leta 1949 doseže najvišjo hitrost 85 km/h, njegova nosilnost pa znaša 750 kg. Po vzoru tedanjega časa je vetrobransko steklo predeljeno. Okna so zaradi nižjih stroškov in enostavnejše proizvodnje ravna.

    Predsednik uprave družbe Volkswagen Heinrich Nordhoff določi, da mora masa praznega vozila znašati 850 kg. Če masa ni v skladu z zastavljeno vrednostjo, je vozilo izdelano brez odbijača in zadnjega stekla, tako da mejna vrednost ni prekoračena. Spomladi 1950 se v Wolfsburgu začne proizvodnja izvedbe furgon, kombi, minibus in kesonar (od leta 1951). Poleg tega se začne izdelava posebnih modelov, kot so na primer dostavniki za potrebe policije in prevoz bolnikov ter mobilni kiosk s stranskim pokrovom. T1 je osnova za prve bivalnike. Enako velja za posebni model, ki ga pozneje imenujejo Samba. Njegova izdelava je potekala od leta 1951 do 1967, opremljen pa je s sedmimi oz. devetimi sedeži in 23 okni. Samba je do danes najbolj priljubljeni model serije.

    VW T1 Bulli v dvobarvni kombinaciji rdeče-bele barve
    VW T1 Bulli mit Westfalia Camping-Ausstattung
    VW T1 Bulli Samba v dvobarvni kombinaciji rdeče-bele barve
    VW T1 Bulli Modelljahr 1962 mit Frontblinkern
    VW T1 Bulli v dvobarvni kombinaciji rdeče-bele barve
    VW T1 Bulli mit Westfalia Camping-Ausstattung
    VW T1 Bulli Samba v dvobarvni kombinaciji rdeče-bele barve
    VW T1 Bulli Modelljahr 1962 mit Frontblinkern
    VW T1 Bulli v dvobarvni kombinaciji rdeče-bele barve
    VW T1 Bulli mit Westfalia Camping-Ausstattung
    VW T1 Bulli Samba v dvobarvni kombinaciji rdeče-bele barve
    VW T1 Bulli Modelljahr 1962 mit Frontblinkern

    Podatki o vozilu

    T1 / Tovarniška oznaka: Typ 2 Transporter 1

    Modelske različice/Proizvodnja:
    Motor:
    Položaj motorja:
    Pogon:
    Medosna razdalja (mm):
    Dolžina/širina/višina (mm):
    T1 1.1: 1950 – 1954Štirivaljni-bokser, zračno hlajenZadaj, vzdolžnoZadaj2.4004.150/1.660/1.940 in 4.280/1.750/1.940 (z odbijači)
    T1 1.2: 1954 – 1965Štirivaljni-bokser, zračno hlajenZadaj, vzdolžnoZadaj2.4004.150/1.660/1.940 in 4.280/1.750/1.940 (z odbijači)
    T1 1.5: 1963 – 1967Štirivaljni-bokser, zračno hlajenZadaj, vzdolžnoZadaj2.4004.150/1.660/1.940 in 4.280/1.750/1.940 (z odbijači)

    Izvedbe motorja

    T1 / Tovarniška oznaka: Typ 2 Transporter 1

    Modelske različice/Proizvodnja:
    Prostornina (ccm):
    Moč (kW/KM pri obr/min):
    Največji navor (Nm pri obr/min):
    1.1 (1950 – 1954)1.13118/25/3.30068/2.000
    1.2 (1954 – 1965)1.19122/30/3.400 & 25/34/3.600 (ab 1960)76/2.000 & 82/2.000 (od 1960)
    1.5 (1963 – 1967)1.49331/42/3.800 & 32/44/4.000 (ab 1965)95/2.200 & 100/2.000 (od 1965)

    Modelske različice

    VW T1 Bulli Typ 2 in Blau

    Prvotni Bulli. Volkswagen Tip 2: Leta 1950 se začne uspešna zgodba Bullija, ki traja še danes. 850 kilogramov lastne teže in 750 kilogramov nosilnosti sta bila takrat zapisana v specifikacijah prvega transporterja - takrat mogoče le brez zadnjega stekla in odbijačev.

    VW T1 Bulli Sondermodell Samba

    Priljubljeni Samba. Danes zelo iskan devetsedežni "posebni model", imenovan "Samba": S 23 okni ponuja zelo svetel notranji prostor. Na sliki v različici od leta 1960 s smerniki na sprednji strani.

    VW T1 Bulli Modelljahr 1962 mit Frontblinkern

    Majhen in eleganten. Še vedno z majhnimi sprednjimi smerniki: VW T1 kombi modelnega leta 1962.

    VW T1 Bulli mit Camping-Ausstattung von Westfalia

    Sončen vikend: Westfalia iz mesta Rheda-Wiedenbrück za tip 2 ponudi kakovostne izvedbe opreme za kampiranje.

    Modelska prenova

    Izbor nekaterih ukrepov modelske prenove.

    1950 - Več zraka

    Vozilo dobi predelno steno in na stranici reže za prezračevanje tovornega prostora. Od novembra na zadku ni več Volkswagnovega znaka.

    1951 - Več svetlobe

    Vgradijo majhno zadnje okno. Uvedejo posebni model s sedmimi oz. devetimi sedeži, ki ga pozneje najpogosteje imenujejo Samba, s skupno 23 okni in strešnim oknom iz tekstila. Predstavijo prvo reševalno vozilo. Westfalia predstavi boks za kampiranje, ki ga je mogoče enostavno vgraditi in izgraditi. Tako se veliko dostavnikov in kombijev za vsakdanjo rabo med dopustom spremeni v prve avtodome.

    Več o modelu Samba

    1953 - Z zadnjim odbijačem

    Sinhronizirajo menjalnik. Posebni model s sedmimi oz. devetimi sedeži opremijo z zadnjim odbijačem. Pri kesonarju stranice kesona ojačajo s pravokotnimi poglobitvami.

    1954 - Prva različica za kampiranje

    Motor s prostornino 1.100 cm³ januarja nadomestijo z bokser motorjem s prostornino 1.200 cm³ in močjo 30 KM, ki je bil ravno tako prevzet od Hrošča. Ta razvojni korak Transporterju da nujno potrebno injekcijo moči. Skala merilnika hitrosti seže do 100 km/h namesto do 80 km/h. Poleg tega je sedaj tudi pri vseh drugih modelih zadek opremljen z odbijačem. Westfalia izdela prvi avtodom.

    1955 - Večje prilagoditve

    Nov dotok svežega zraka nad vetrobranskim steklom izboljša klimo v notranjosti. Poleg tega vozilo dobi armaturno ploščo prek celotne širine in dvokraki volan, ki nadomesti trikrakega. Novost je tudi zadnji dvižni pokrov, ki je sedaj del serijske opreme. Motorni prostor se zmanjša, kar pomeni, da velik pokrov motorja (tako imenovana "skedenjska vrata") ni več potreben. Tovorna prostornina se poveča s 4,6 na 4,8 kubičnega metra. Rezervno kolo je zdaj pokončno nameščeno v vdolbini za sprednjimi sedeži. 15-palčne pnevmatike namesto 16-palčnih.

    1956 - Hannover namesto Wolfsburga

    Zaganjalnik je sedaj močnejši. Proizvodnjo prestavijo iz Wolfsburga v Hannover-Stöcken. Prvi kombi, proizveden v glavnem mestu nemške zvezne dežele Spodnja Saška, ima številko šasije 171056.

    1958 - Nova zavorna luč

    Zavorne luči v zadnjih lučeh nadomestijo zavorno luč, umeščeno na sredini na pokrovu motorja. Uvedejo dvojno kabino.

    1959 - Nove zadnje luči

    Nov položaj zadnjih luči.

    1960 - Nov tip smernikov

    1961 - Več prostora

    Uvedejo dvodelne zadnje luči z rumenimi smerniki. Začnejo proizvajati furgon z visoko streho. Tovorni prostor se tako poveča na 6 kubičnih metrov. Uvedejo ročaje na sovoznikovi strani na armaturni plošči.

    1962 - Enojni sedež za voznika

    Voznik sedi na enojnem sedežu namesto na sedežni klopi. Vgradijo močnejše vratne kljuke in zaklepe od novembra dalje.

    Pri kombiju modelskega leta 1962 ima T1 še majhne sprednje smernike.

    1963 - Drsna namesto krilnih vrat

    Kot prvi model je bil kesonar (vse druge izvedbe leto kasneje) opcijsko opremljen z 42 KM 1,5-litrskim bokser motorjem. Kombi in furgon sta dobila večja zadnja vrata z večjim oknom. Odstranjena so bila okna v D-stebričku sedem- ali devetsedežnega "posebnega modela" (21 oken). Namesto dvodelnih stranskih krilnih vrat je zdaj mogoče naročiti drsna vrata. Sprednji smerniki so bili povečani. Opcijsko je bilo ponujeno tudi ojačano podvozje, s čimer se je nosilnost povečala na 1.000 kg. 14-palčne pnevmatike namesto 15-palčnih.

    1964 - Večja prenova

    Zadnje proizvodno leto motorja z zmogljivostjo 34 KM. Ogrevanje ni več speljano prek pokončne cevi, ampak prek ločene reže v sprednji oblogi. Vgradijo omejevalnik števila valjev. Če motor ne teče gladko, ta proizvaja zvok, ki voznika pozove, naj prestavi v višjo prestavo ali stopalo odmakne s pedala za plin. Avgusta (modelsko leto 1965) se spremeni sistem številčenja šasij: z zaporedne številke (1328871) na številko, ki vsebuje izvedbo, leto izdelave in zaporedno številko za tekoče leto (21 5 019888).

    1965 - Več moči

    Zaradi drugega uplinjača in večjih ventilov se moč motorja poveča na 44 KM. V T1 je mogoče upravljati svetlobni blisk na stikalu za smernike.

    1966 - 12 voltov in samo en ključ

    Avtomobilsko električno omrežje s 6-voltnega spremenijo na 12-voltnega. Uvedejo sistem zaklepanja in omogočijo vgradnjo varnostnih pasov (tudi v potniškem prostoru).

    1967 - Konec proizvodnje

    Poleti se proizvodnja ustavi. Zadnja številka šasije se glasi 217 148 459. V tovarnah v Wolfsburgu in Hannovru je bilo proizvedeno 1,83 milijona vozil.

    Leta 1967 se začne druga generacija transporterja (T2a). Novi transporter je nekoliko zrasel z velikimi steklenimi površinami in enodelnim vetrobranskim steklom, serijsko drsna vrata in občutno izboljšano podvozje s sprednjo osjo s krogelnim zglobom in zadnjo osjo s poševnimi vodili, kar je razvidno iz položaja koles: zadnja kolesa T2 zdaj v vseh voznih razmerah ohranjajo rahlo negativni naklon. V zadku je še vedno zračno hlajen bokserski motor, ki pa zdaj potrebuje manj prostora. Tekom proizvodnje bo transporter občutno pridobil na velikosti. Moč motorja se bo povečala na 70 KM, vedno bolj kompaktni motorji bodo povečali tovorni prostor, prvič bo na voljo tudi avtomatski menjalnik.

    VW T1 "Bulli" oglas

    Morda vas bo zanimalo tudi:

    VW Bulli Samba

    Samba

    IAA (mednarodna avtomobilska razstava) po vojni prvič ponovno odpira svoja vrata. Volkswagen izkoristi to priložnost in na osupljivem razstavnem prostoru velikosti 1.350 m² predstavi nova vozila. Volkswagen tam delno poustvari proizvodnjo linijo za Hrošča in z do takrat še nikoli videno, osupljivo svetlobno instalacijo očara obiskovalce. Mediji razstavni prostor celo povzdignejo v "Tempelj Volkswagna" in koncept postane smernica za prihodnje razstave.

    Ena izmed vrhuncev je zagotovo svetovna premiera novega transporterja, ki ga Volkswagen ob začetku prodaje preprosto imenuje VW-kombi "Posebna izvedba". Razlike v primerjavi z običajnim kombijem so vse prej kot skromne: za doplačilo skoraj 3.000 DM dobi kupec ekskluziven nabor dodatne opreme. Zunanjost elegantnega transporterja krasi dvobarvno lakiranje s privlačnimi aluminijastimi okrasnimi letvami in sprednjim odbijačem. Do takrat v avtobusih znana panoramska zasteklitev daje Bulliju s 23 okni edinstven videz in omogoča izjemen razgled. Poleg tega je na voljo še velika zložljiva streha, ki potnikom na zadnjih sedežih daje občutek, kot da sedijo v kabrioletu.

    Prestižna notranjost z oblazinjenimi stranskimi oblogami in kromiranimi okraski obdaja potnike in ustvarja razkošno vzdušje. Opcijsko je na voljo tudi radio Auto-Super na armaturni plošči.

    To je pravi luksuzni potovalni avtobus v malem, ki ga je Volkswagen ustvaril. V ZDA ga zato tržijo kot Microbus "Deluxe". V Nemčiji pa ostajajo skromni pri (Sonderausführung) "Posebna izvedba".

    Serijska proizvodnja VW kombija "Posebna izvedba" se začne 27. junija 1951 in konča julija 1967 po skoraj 100.000 izdelanih primerkih.

    Nekaj dejstev o "Sambi":

    • Lakiranje je bilo skoraj vedno dvobarvno.
    • Na voljo je bil le z okrasnimi letvami.
    • Skupna dolžina okrasnih letev je 1.112 cm.
    • Vedno je imel uro na armaturni plošči.
    • Z opcijo M 130 "Odstranitev panoramskih oken in zložljive strehe iz tovarne" je bila te oprema odstranjena.
    • Samba iz obdobja junij 1951 - začetek avgusta 1963 je tako imenovani 23-okenski model - drsno okno v vratih kabine se šteje kot eno okno.
    • Samba iz obdobja avgust 1963 do julij 1967 je tako imenovani 21-okenski model - odstranitev vogalnih oken zaradi nove širše zadnje lopute.
    • Prvi Samba je imel le 18 kW/25 KM.
    • Od leta 1953 je bil Samba prvi transporter, ki je imel tudi zadaj odbijače namesto okrasnih letvic.
    • Pleksi vogalna okna so bila februarja 1955 zamenjana z varnostnimi stekli - v Švici so ga zato delno imenovali tudi Plexibus.

    Izjava družbe Volkswagen o omejitvi odgovornosti

    Kombinirana poraba goriva in izpusti CO2: 13-0,0 l/100 km in 340-0 g/km, emisijska stopnja: EURO 6. Informacije o porabi in CO2 se vedno nanašajo na vrednosti, izmerjene po predpisanem postopku (Uredba (ES) št. 715/2007 v trenutno veljavni verziji) v okviru homologacije vozila na podlagi testnega postopka WLTP. Več informacij najdete na  https://www.vw-gospodarska.si/wltp ali pri pooblaščenem trgovcu. Ogljikov dioksid (CO2) je najpomembnejši toplogredni plin, ki povzroča globalno segrevanje. Emisije onesnaževal zunanjega zraka iz prometa pomembno prispevajo k poslabšanju kakovosti zunanjega zraka. Prispevajo zlasti k čezmerno povišanim koncentracijam prizemnega ozona, delcev PM10 in PM2,5 ter dušikovih oksidov. Podrobne okoljske informacije o novih osebnih avtomobilih najdete v priročniku o varčni porabi goriva, emisijah CO2 in emisijah onesnaževal zunanjega zraka, ki ga lahko brezplačno pridobite na prodajnem mestu in tukaj.

    Prikazana vozila lahko v posameznih detajlih odstopajo od trenutne ponudbe za slovenski trg. Na sliki so prikazani nekateri elementi dodatne opreme, ki so na voljo za doplačilo. Za boljšo berljivost besedil smo v povezavi z osebami uporabili moško ali žensko slovnično obliko, ki pa se vedno nanaša nevtralno na oba spola. Zahvaljujemo se vam za razumevanje.