Meni
Zapri meni
Zapri

Servis električnih vozil

35 % nižji stroški vzdrževanja pri električnem vozilu

Vzdrževanje in nega električnih vozil sta drugačna kot pri klasičnih vozil z motorjem z notranjim zgorevanjem. Električna vozila nimajo motornega olja, vžigalnih svečk, zobatega jermena, izpušnega sistema, zračnega filtra in filtra za gorivo. Zato prihranite na času in denarju. Kljub temu je redno vzdrževanje pomembno za optimalno delovanje vozila.

Nemški inštitut za avtomobilsko industrijo IFA (Institut für Automobilwirtschaft) na Univerzi za ekonomijo in okolje (HfWU) v Nürtingen-Geislingenu ugotavlja, da so stroški vzdrževanja in popravil za električna vozila približno 35 % nižji kot pri primerljivih vozilih z motorjem z notranjim zgorevanjem.

Zakaj električna vozila zahtevajo manj vzdrževanja?

 

Številni deli dosedanjih motorjev v električnih vozilih zaradi drugačnega pogona preprosto niso več potrebni. Sem sodijo komponente motorja, kot so zračni filtri, filtri za gorivo in oljni filtri, sistem za hlajenje motorja ali vžigalne svečke, a tudi obrabni deli, kot je izpušni sistem ali sklopka. Ker se v električnih vozilih uporabljajo sinhroni električni motorji brez drsnih kontaktov, ki bi se obrabljali, motorji sami vzdrževanja praktično ne potrebujejo. Na kratko: manj komponent pomeni manj stroškov za vzdrževanje.

Katere dele je treba pri električnem vozilu redno preverjati?

 

H komponentam, ki zahtevajo običajno redno vzdrževanje, sodijo npr. zavore. Te so pri električnem vozilu sicer manj obremenjene in jih je zato treba redkeje zamenjati. K temu med drugim pripomore rekuperacija. To pomeni, da se pri zaviranju vozila kinetična energija rekuperira in pretvori nazaj v električno energijo. Rekuperacija pa deluje tudi kot motorna zavora, zaradi česar je zavorni sistem manj obremenjen in se ne obrabi tako hitro kot pri vozilih z motorjem z notranjim zgorevanjem. Preveriti je treba tudi krmiljenje, klimatsko napravo, platišča in pnevmatike. Končno je treba v podobnih intervalih kot pri osebnih vozilih z motorjem z notranjim zgorevanjem opraviti servisni pregled.

Če se po eni strani določene značilne komponente za motor z notranjim zgorevanjem opustijo, pa je pri servisnem pregledu električnega vozila treba preveriti nekatere nove elemente, ki so značilni samo za električna vozila. Sem sodi baterija, ki zahteva vizualno kontrolo: v okviru splošnega vzdrževanja se preverijo polnilni priključek in kabelske povezave ter stanje baterije.

Kako čimbolj zmanjšati obrabo pri električnem vozilu?

V večini električnih vozil so vgrajene litij-ionske baterije. Kdor želi le najboljše za svojo baterijo, naj vozila ne pusti dalj časa stati s stanjem napolnjenosti baterije pod 20 %. Podobno kot pri pametnih telefonih, ki jih prav tako napajajo litij-ionske baterije, je tudi življenjska doba baterij električnih vozil odvisna od polnjenja. Tako ima postopek polnjenja z izmeničnim tokom, npr. na gospodinjski vtičnici, prednost pred polnjenjem z enosmernim tokom na postaji za hitro polnjenje. Ker je baterija najdražji nadomestni del vozila, se skrbno ravnanje s tem zalogovnikom energije na vsak način izplača.

 

Lastniki vozil z elektromotorjem morajo biti pozorni še na en obrabni del: pnevmatike. Električna vozila lahko pri speljevanju ustvarijo bistveno višji navor kot večina drugih vozil. Posledice rednega speljevanja z velikim navorom se kažejo na profilu pnevmatik. Zmernost pri speljevanju se torej obrestuje. Tako je treba pri nakupu in vzdrževanju pnevmatik upoštevati posebne zahteve električnih vozil.

 

Ali lahko svoj servisni termin preverim sam v vozilu?

Da, saj vam pri tem pomaga prikaz servisnih intervalov. Tega najdete na zaslonu kombiniranega instrumenta in v infotainment sistemu. 

Na kaj je treba biti pozoren pri izbiri servisne delavnice?

Kdor pripelje svoje električne vozilo na servisni pregled, lahko načeloma obišče kateri koli servis, ki servisne preglede izvaja v skladu z zahtevami proizvajalca. Dela na visokonapetostnih sistemih lahko po drugi strani opravljajo samo v poslovalnicah z ustrezno usposobljenim osebjem in ustrezno opremo delavnice. Pred deli na vozilu mora mehanik preveriti, ali je visokonapetostni sistem dejansko brez napetosti, da pri izvedbi morebitnih del ne pride do težav. Praviloma velja: kdor za potrebno vzdrževanje obišče pooblaščen servis Volkswagen, je lahko prepričan, da so izpolnjeni vsi potrebni kriteriji.

Oh-oh!
Zdi se, da vaš brskalnik ni posodobljen. Mogoče naša spletna stran ne deluje optimalno. Večina brskalnikov (ne pa MS Internet Explorer 11 in starejši) še vedno deluje dobro.

Priporočamo vam, da posodobite svoj spletni brskalnik!
Najnovejša različica lahko zagotovi dobro izkušnjo kjer koli v internetu.

Hvala za obisk in se zabavajte,
Vaša ekipa Volkswagen