Sopotništvo s samovozečimi vozili: skupaj za boljšo mobilnost v mestih
Koncern Volkswagen želi sooblikovati mobilnost prihodnosti. Prepričani smo, da samovozeča vozila lahko izboljšajo izkušnjo vožnje za vse ljudi ter prispevajo v večji varnosti v prometu in varčni rabi virov. Koncern Volkswagen se iz proizvajalca klasičnih vozil vse bolj razvija v ponudnika celovite mobilnosti. V nemških mestih Hamburg in Hannover že danes ponujamo storitev MOIA, souporabo avtomobilov po načelu 'mobilnost kot storitev'. Do sredine tega desetletja želimo na ceste pripeljati prva vozila brez voznika. Varnost ima pri tem najvišjo prioriteto in je nad vsem.
Ko bodo naša vozila lahko vozila samostojno, bodo na voljo številne možnosti sopotništva. Ampak kaj to pravzaprav je? Sopotništvo je dinamičen koncept mobilnosti, ki temelji na povpraševanju in pri katerem si več potnikov deli vozilo za prevoz na isti ali podobni relaciji. V primerjavi s storitvami, ki temeljijo na voznikih, nam avtonomna vožnja omogoča hitro in učinkovito širitev ponudbe, s katero bomo lahko zadovoljili večji krog uporabnikov, ki nenehno raste. In tu vstopi naš ID. Buzz, vozilo idealne velikosti za tovrstne storitve. Navsezadnje je dovolj prostoren, da lahko udobno in učinkovito prevaža ne le potnike, temveč tudi pakete, na primer za pametne transportne rešitve ('prevoz kot storitev').
Prednosti za mobilnost v mestih
Manj prometa in manj emisij za boljšo kakovost življenja: trdno smo prepričani, da uporaba samovozečih vozil za sopotništvo prinaša velike družbene koristi. Mesta po vsem svetu si želijo učinkovitejšega in podnebju prijaznejšega prometa, zato menimo, da bodo na tem področju lahko imele ključno vlogo rešitve za sopotništvo. Storitev MOIA kot pionir na tem področju že pomembno prispeva in dokazuje, kako je mogoče s sistemom sopotništva optimizirati promet v mestih.
Naš cilj je s samovozečimi vozili za sopotništvo ne le izboljšati mobilnost v mestih in zmanjšati količino prometa v mestnih središčih, temveč tudi izboljšati varnost na cestah in kakovost življenja v mestih. Poleg tega takšne storitve ljudem, ki so bili prej odvisni od drugih prevoznih sredstev, omogočajo bolj neodvisno in prilagodljivo organizacijo mobilnosti. S tem lahko samovozeča vozila za sopotništvo prispevajo tudi k bolj vključujoči družbi.
Naš pristop v vlogi ponudnika samovozečih vozil
V koncernu Volkswagen se sistematično posvečamo inovacijam in aktivno sooblikujemo prihodnost tehnologije samovozečih vozil. Naš cilj je izkoristiti prednosti avtonomne vožnje in hkrati zagotoviti visoke standarde varnosti. V nadaljevanju si oglejte, kako si kot ponudnik samovozečih vozil prizadevamo za uspešno uresničevanje te tehnologije prihodnosti.
Uporaba preizkušene serijske tehnologije
Za potrebe avtonomne vožnje stavimo na tehnologijo modela ID. Buzz iz družine
vozil ID., ki so med najbolj priljubljenimi električnimi avtomobili v
Evropi. Ta preizkušena serijska tehnologija predstavlja stabilno osnovo za
zanesljivo delovanje in omogoča enostavno vzdrževanje našega voznega parka, ki bo
stalno v uporabi.
Partnerstvo za maksimalni potencial
Da bi še bolje izkoristili potencial avtonomne vožnje, sodelujemo z razvojnim partnerjem, ki ponuja zelo razširljiv tehnološki pristop, ki že danes dosega impresivne vozne zmogljivosti.
MOIA kot odlična podlaga za testiranje
MOIA, hčerinsko podjetje koncerna Volkswagen, v Hamburgu in Hannovru že od
leta 2019 ponuja storitev sopotništva, ki se je uveljavila kot zanesljiva in
inovativna storitev mobilnosti. Storitve MOIA je koristilo že več kot
7,5 milijona uporabnikov. S to zgodnjo naložbo v sistem sopotništva z voznikom
si je koncern Volkswagen ustvaril odlično izhodišče za nadaljnji razvoj tovrstnih
storitev mobilnosti, hkrati pa je zanje vzpostavil optimalno testno podlago.
Ponudba storitev MOIA je že danes zelo priljubljena, o čemer pričajo odlične ocene
aplikacije.
Spoznanja za prihodnost: testne vožnje v realnih pogojih
Na testni stezi ali v najrazličnejših prometnih situacijah: že več kot tri leta intenzivno preizkušamo naše samovozeče prototipe modela ID. Buzz. To pa še ni vse: letos smo aktivno prisotni tudi na naših prihodnjih področjih delovanja v segmentu uporabe gospodarskih vozil. Prvič vabimo predstavnike medijev in odločevalce, da iz prve roke spoznajo inovativno tehnologijo avtonomne vožnje. V prihodnjem letu pa se bomo pri svojem delu osredotočili predvsem na prevoze testnih uporabnikov. Ti bodo lahko potem svoje vožnje - tako kot že danes s storitvijo MOIA - enostavno rezervirali prek aplikacije.
Testiranja in njihovi rezultati so več kot le številke in podatki: so ključni dejavnik uspeha pri razvoju avtomatiziranih vozil - še posebej to velja za vožnje v realnih pogojih. To pa zato, ker nam dajejo edinstven vpogled v varnost, zmogljivosti in sprejemljivost avtonomne vožnje. Ta spoznanja nam omogoča sprejemanje premišljenih odločitev s ciljem nenehnega izboljševanja tehnologije in oblikovanja prihodnosti mobilnosti.
Realnost je končno merilo pri razvoju avtomatiziranih vozil
Testiramo potnike in tehnologijo
Tehnologija mora delovati pod varnimi pogoji na načrtovanem območju uporabe. To nam omogoča, da pridobimo dragocene izkušnje z avtomatiziranimi vozili na javnih cestah ter da jih zanesljivo in varno pripravimo na specifične zahteve javnega prevoza.
Naša strategija je, da se bodo testna avtomatizirana vozila uporabljala z varnostnimi vozniki, vse dokler ne bosta dokazani varnost in zanesljivost avtonomne vožnje. Varnostni vozniki so ves čas v celoti odgovorni za vozilo. Vozilo je zasnovano tako, da ga varnostni vozniki lahko ves čas obvladujejo. Vse varnostne voznike skrbno usposabljamo, izobražujemo in testiramo. Poleg tega uporabljeno tehnologijo pred uporabo analiziramo in preverimo ter s tem zagotovimo, da je brez napak in uporabna za varnostne voznike, da bi preprečili morebitna tveganja.
Zaščita vaših podatkov: video snemanje med testnimi vožnjami
Testna vozila so opremljena s kamerami, kar omogoča (nadaljnji) razvoj, testiranje in varovanje storitev avtonomne mobilnosti, avtomobilskih sistemov in drugih storitev. Med delovanjem se med drugim snemajo videoposnetki drugih udeležencev v prometu, kot so vozila in ljudje, registrske tablice in napisi na vozilih, trgovinah ali prometnih znakih ter druge informacije v neposredni bližini testnih vozil. Več informacij o snemanju videopodatkov v okviru testnih voženj najdete na naši strani o varstvu podatkov.