Meni
Zapri meni
Zapri

Originalne zavore Volkswagen

Ne glede na vozilo so zavore med najpomembnejšimi sestavnimi deli in jih je treba ustrezno vzdrževati. Tu najdete vse informacije o Volkswagnovih originalnih rezervnih delih za zavore in Volkswagnovem servisu zavor.

Zavorni koluti in zavorne obloge

Hiter pregled najpomembnejših informacij in pogosto zastavljenih vprašanj

Zanimivosti o zavornih kolutih in zavornih oblogah

Načeloma ločimo med bobnastimi in kolutnimi zavorami, pri čemer so slednje standard že od 60-ih let. Kolutne zavore namesto zavornega bobna uporabljajo zavorni kolut, ki ga je treba skupaj z zavornimi oblogami redno vzdrževati. Kolut je pri zaviranju obdan z oblogami. Trenje, ki nastane pri tem, vodi do želene upočasnitve. V tem postopku se kolut in obloge sčasoma obrabijo. Če pri zaviranju na volanu zaznate vibracije, priporočamo pregled pri strokovnjaku.

Ali obstajajo redni intervali menjave zavornih kolutov?

Ne, za zamenjavo zavornih kolutov ni rednih intervalov menjave. Zamenjati jih je treba, če je dosežena najmanjša debelina zavornih kolutov oz. je ta presežena ali če so vidne toplotne razpoke, daljše od 30 mm. Menjava je potrebna tudi, kadar pride do globokih brazd in utorov ali deformacij in se dimenzije znatno spremenijo.

Kako vem, da moj zavorni sistem ne deluje več pravilno?

Če želite zagotoviti brezhibno delovanje zavornega sistema v ekstremnih razmerah, bodite pozorni na naslednje točke, ki lahko kažejo na morebitne okvare in jih mora strokovnjak čimprej odpraviti:

  • segrevanje zavor med vožnjo
  • neenakomerno zaviranje
  • potrebno večkratno pritiskanje zavore pri zaviranju
  • vibracije (tresenje) zavornega pedala
  • tresenje zaradi neravnega cestišča
  • trajno cviljenje ali zvok kot pri brušenju
  • manjši zavorni učinek pri izgubljanju zavorne moči oz. pri testiranju zavor
Na kaj moram biti pozoren pri menjavi zavornih kolutov?

Tudi pri najboljšem načinu vožnje so zavorni koluti in zavorne ploščice obrabni deli. Vsekakor je priporočljivo, da zavorne kolute vedno zamenjate paroma. Ker zavore običajno niso obremenjene enostransko, mora biti obraba na obeh straneh osi enakomerna. Če obnovimo samo eno stran, prihaja do neenakomernega zavornega učinka. Če so obrabljeni zavorni koluti, je treba zamenjati tudi obloge. Tako pri kolutih kot pri oblogah nikakor ne smete varčevati na napačnem mestu. Dobro delujoče zavore so bistvene za varno vožnjo. Zato je priporočljivo vlagati v Volkswagnove originalne dele.

Ali lahko sam zamenjam zavorne kolute ali zavorne obloge?

Če niste strokovno usposobljeni, zamenjavo zavornih kolutov in zavornih oblog raje prepustite servisnemu partnerju za gospodarska vozila Volkswagen. Samo tako ste lahko prepričani, da bo vaše vozilo po popravilu znova imelo svojo polno zavorno moč, saj bodo uporabljeni originalni zavorni koluti in zavorne ploščice Volkswagen.

So obrabljene zavorne obloge res tako nevarne?

Da, obrabljene zavorne obloge morate vsekakor jemati resno. Ko se zavorne obloge popolnoma obrabijo, kovina »zavira« ob kovino, ustvarja se vročina in na zavornem kolutu nastanejo globoke razpoke in utori. Zaradi tega se zavorna moč vašega gospodarskega vozila močno zmanjša, zavorni koluti pa se obrabijo. Zato ne tvegajte in pravočasno rezervirajte termin za cenovno ugoden servis zavor pri pristojnem servisnem partnerju za gospodarska vozila Volkswagen.

Kaj pomenijo kontrolne lučke v mojem gospodarskem vozilu?

Zasloni vozila so dandanes kot najsodobnejši računalniki. Kontrolne lučke v različnih barvah sporočijo vozniku, če nekaj ni v redu. Tu najdete pregled najpomembnejših opozorilnih signalov za zavore.

Ročna zavora je zategnjena

Ročna zavora je zategnjena. Lahko pomeni tudi, da je nivo zavorne tekočine prenizek ali pa je delovanje zavornega sistema moteno.

Če je ročna zavora zategnjena, jo enostavno sprostite. V vseh drugih primerih se takoj ustavite in pokličite službo za pomoč na cesti. Ne nadaljujte vožnje, dokler strokovnjak ne preveri zavornega sistema.

Elektronska parkirna zavora je aktivirana

Elektronska parkirna zavora je aktivirana

Če želite speljati, morate sprostiti parkirno zavoro. Običajno je simbol prikazan že pred zagonom motorja.

Obrabljenost zavornih oblog

Obrabljenost zavornih oblog

Zavorne obloge so se obrabile in jih je ob naslednjem obisku delavnice treba zamenjati. Vozilo lahko kljub temu vozite naprej.

Oh-oh!
Zdi se, da vaš brskalnik ni posodobljen. Mogoče naša spletna stran ne deluje optimalno. Večina brskalnikov (ne pa MS Internet Explorer 11 in starejši) še vedno deluje dobro.

Priporočamo vam, da posodobite svoj spletni brskalnik!
Najnovejša različica lahko zagotovi dobro izkušnjo kjer koli v internetu.

Hvala za obisk in se zabavajte,
Vaša ekipa Volkswagen