-
Predstavitev na dogodku New Auto Night koncerna Volkswagen na predvečer salona IAA Mobility 2021
-
Samovozeča vozila na osnovi prihodnjega modela ID.BUZZ uporabljajo kombinacijo kamer ter lidarskih in radarskih senzorjev
-
Prvi uporabnik bo ponudnik mobilnostnih storitev MOIA
V črno-beli kamuflaži in z visokimi strešnimi nadgradnjami je ID.BUZZ AD1 na predvečer salona IAA Mobility 2021 tiho pribrenčal v dvorano, kjer se je odvijal dogodek New Auto Night koncerna Volkswagen. Je eden od prvih petih samovozečih prototipov, izdelanih na osnovi prihodnjega popolnoma električnega Bullija znamke Volkswagen Gospodarska vozila (VW GV). Serijska različica modela ID.BUZZ AD1 (angl. Autonomous Driving) naj bi se od leta 2025 uporabljala pri mobilnostnih storitvah, kot jih nudi podjetje MOIA. München je prvo mesto v Nemčiji, kjer se bo vozilo uporabljalo. Tukaj razvojni partner Argo AI trenutno preizkuša v vozilu vgrajeno tehnologijo, ki omogoča avtonomno vožnjo - samovozeči sistem (SDS). Pri tem natančne podatke za inteligentno programsko opremo zagotavlja kombinacija lidarskih in radarskih sistemov ter sistemov kamer. Rezultat je zelo natančna slika prometnega dogajanja v mestnih središčih, v katerih bo samovozeči model ID.BUZZ AD1 od leta 2025 potnike prevažal do njihovih ciljev. "Koncern Volkswagen spodbuja preobrazbo iz proizvajalca vozil v vodilnega svetovnega softversko usmerjenega ponudnika mobilnosti," je zvečer dejal predsednik uprave dr. Herbert Diess. "Smo podjetje, ki na novo opredeljuje mobilnost - s trajnostnimi, povezanimi in varnimi mobilnostnimi rešitvami za prihodnje generacije."
Argo aktivno preizkuša avtonomno vožnjo, zlasti v mestnih okoljih, med drugim
tudi
v Münchnu s prototipi modela ID.BUZZ AD1. Samovozeči sistem obsega celo
vrsto senzorjev, programske opreme in računalniških platform, ki omogočajo
360-stopinjsko prepoznavanje okolice vozila in s tem predvidevanje dejanj pešcev,
kolesarjev in vozil ter upravljanje motorja, zaviranja in krmiljenja - za varno in
naravno premikanje vozila v mestnem prometu.
Med vožnjo se uporabljajo senzorji in kamere tako za bližnje kot tudi za oddaljeno območje. Na strehi prototipov modela ID.BUZZ AD1 je nameščen Argov lidar, tj. laserski čitalnik, ki za razliko od radarskih sistemov uporablja svetlobno valovanje in lahko zazna objekte iz razdalje do 400 metrov. Njegov patentirani Geigerjev režim je sposoben zaznati tudi najmanjše delce (foton), tako da sistem lahko zazna tudi objekte, ki imajo zelo šibak odboj svetlobe.
Sodelovanje družb Argo AI in Volkswagen Gospodarska vozila v razvojnem centru družbe Argo AI v Neufahrnu pri Münchnu se zgleduje po vzporednem razvoju sistema SDS v Ameriki. Poleg testne steze v ZDA ima Argo na münchenskem letališču tudi devet hektarjev velik zaprt poligon, na katerem preizkušajo številne značilne evropske prometne situacije. "Nova testna vozila ID.BUZZ AD1 so mejnik v našem partnerstvu z družbo Volkswagen Gospodarska vozila," je dejal Bryan Salesky, ustanovitelj in izvršni direktor družbe Argo AI. "Na podlagi našega petletnega razvoja in spoznanj iz našega programa testiranj v velikih, kompleksnih ameriških mestih zdaj z veseljem začenjamo s testiranjem na cestah Münchna, da bi s podjetjem MOIA vzpostavili komercialno storitev sopotništva s samovozečimi vozili."
Volkswagen Gospodarska vozila, Argo AI in MOIA s svojimi načrti za razvoj storitev avtonomne vožnje na salonu IAA prikazujejo, kako bi s sopotništvom razbremenili mestni promet in hkrati s sistemom samovozečih vozil zagotovili večjo varnost. "Sistem za prepoznavanje okolice, ki ga sestavlja štirinajst kamer ter šest lidarskih in enajst radarskih senzorjev, razporejenih po celotnem vozilu, lahko zazna bistveno več kot voznik s svojega sedeža," je pojasnil Christian Senger, vodja področja avtonomne vožnje pri VW GV. Volkswagen Gospodarska vozila je za razvoj avtonomne vožnje oblikoval posebno poslovno področje in se solastniško povezal z družbo Argo AI.
Medtem ko VW GV in Argo AI razvijata avtonomna vozila in samovozeči sistem, je MOIA še ena komponenta za avtonomno mobilnostno storitev. Volkswagnovo hčerinsko podjetje ima veliko izkušenj s področja mobilnostnih storitev in upravljanja voznih parkov. V zelo kratkem času je MOIA vzpostavila največjo evropsko storitev sopotništva z vozniki z izključno električnimi vozili in prepeljala na milijone potnikov. MOIA bo od leta 2025 prvi uporabnik vozila ID.BUZZ AD. "Naše strokovno znanje prinašamo v sodelovanje z družbama Argo AI in Volkswagen Gospodarska vozila ter poleg svojih rednih storitev razvijamo tudi avtonomne mobilnostne storitve. Mesta po vsem svetu si prizadevajo za bolj učinkovit in podnebju prijazen promet. Sopotništvo s samovozečimi vozili lahko izboljša mobilnost v mestih, poveča varnost v cestnem prometu in tako naredi mesta bolj prijetna za življenje. Hamburg bo prvo mesto, v katerem bomo ponudili storitev sopotništva s samovozečim modelom ID.BUZZ AD1."
1 ID.BUZZ AD - Vozilo ni v prodaji.
Za razvoj samovozečega modela ID.BUZZ AD1 se med drugim uporablja lidarska tehnologija družbe Argo AI, s katero je mogoče zaznavati objekte na oddaljenosti do 400 m.
Za razvoj samovozečega modela ID.BUZZ AD1 se med drugim uporablja lidarska tehnologija družbe Argo AI, s katero je mogoče zaznavati objekte na oddaljenosti do 400 m.
Za razvoj samovozečega modela ID.BUZZ AD1 se med drugim uporablja lidarska tehnologija družbe Argo AI, s katero je mogoče zaznavati objekte na oddaljenosti do 400 m.
Za razvoj samovozečega modela ID.BUZZ AD1 se med drugim uporablja lidarska tehnologija družbe Argo AI, s katero je mogoče zaznavati objekte na oddaljenosti do 400 m.